JÁTÉKRA FEL!

Rieger Erika: HÚÚÚÚ

  1. A játék neve, címe: HÚÚÚÚ
  2. A játék pedagógiai célja: Ritmusérzék és figyelemkoncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő szabad tér biztosítása. A technikai berendezés érintésvédelme.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs.
  12. Technikai igény: Zenét lejátszó eszköz.
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő számú és ritmusú könnyűzenei felvétel előkészítése. Ha teremben vagyunk, akkor a teremben szabad tér kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha a teremben pakolni kell, esetleg a székek, asztalok elpakolása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy vidám játékot szeretnék megtanítani nektek, melyhez szükséges egy kis ritmusérzék és figyelemkoncentráció. Ezt lehet játszani gyerekekkel, felnőttekkel, akár vegyes életkorú csapattal, baráti társasággal. Igyekeztem olyan zenéket választani, melyet szerettek és szívesen mozogtok, játszatok rá. Jó bevezető játéknak, ráhangolódásra, feszültségoldásnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy kört alkotunk, egymástól könyék távolságra állva. Amikor a zene elindul, mindenki felveszi a zene ritmusát és elkezd rugózni a lábával ritmusra. Ha ez mindenkinek megy folyamatosan és egyszerre, megérezte és felvette a zene ritmusát, akkor az első ember ritmusra mozgás közben a feje előrebiccentése mellett megfogja mindkét fülét és azt mondja, hogy hú…, majd a tőle jobbra és balra közvetlenül mellette álló két ember ritmusra mozogva kicsit felé fordulva ugyanazzal a mozdulattal (feje biccentésével és fülek megfogásával)szintén huhog, a ritmust tartva ismét a kezdő ember huhog és csinálja a biccentő és fülérintős mozdulatot, majd a következő ritmusra ismét huhog és közben rámutat valakire, aki folytatja a mozdulatot és huhog a füle érintésével. Ezt követően ismét a mellette jobbra és balra álló emberek felé fordítva a fejüket, fogva a fülüket huhognak. Majd ismét a közöttük álló ember fogja meg a fülét és huhog, aztán a következő ritmusra mutat egy általa kiválasztott emberre és így tovább. Fontos, hogy mindenki folyamatosan ritmusra rugózik akkor is, ha nem ő huhog, mert bármikor rá kerülhet a sor.
  18. A játék lezárása: Az kiesik a játékból, aki nem ritmusra huhog, mutat vagy biccent, vagy nem fogja meg közben a fülét. Az nyer, aki nem hibázik, ritmusra mozogva huhog, mutat és biccent…. A játék akkor fejeződik be, ha két ember marad a körben, ők nyerik a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék komoly figyelmet és ritmusérzéket is igényel. Figyelni kell rá, hogy először, mikor a betanulás van, akkor kicsit lassabb zenére játszunk, de aztán lehet gyorsabb, ritmusosabb zenével is próbálkozni. Tapssal jutalmazunk, szóban értékelünk, motiválunk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A zene gyorsabb ritmusa lehet a variáció, a nehezítettebb játék, hisz minden mozdulat gyorsabb, így jobban kell figyelni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a ritmust, a mozdulatsorokat a kiesők megítélése miatt.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rieger Erika