JÁTÉKRA FEL!

Richter Edina Éva: Eleséget mindenkinek!

 

  • A játék neve, címe: Eleséget mindenkinek!
  • A játék pedagógiai célja: Testséma, ügyesség, szem- láb koordináció fejlesztése. A résztvevő gyermekek mozgáskoordinációjának fejlesztése a közösen átélt élményszerő aktív tevékenykedtetéssel. Szabálytudat gyakoroltatása, önálló alkalmazása.
  • A játék jellege: Energetizáló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Játékterület kijelölése, szabályok ismertetése. Zárt térben megfelelő levegőcsere biztosítása.
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: -5,5+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: kapuk, kisebb méretű labda, madzag/ anyag, ásványvizes palack vízzel megtöltve, 2 kosár, kislabdák
  • Technikai igény: Megfelelő hely és idő biztosítása, megfelelő öltözet a balesetek elkerülése érdekében.
  • Az előkészítés feladatai: Szabályismertetés, szükséges eszközök kihelyezés.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A jelenlegi helyzetben 2 gyermekkel valósult meg a játék, de bővíthető 6-8 főre is. Szabályalakítás a csoport létszámától függően, több gyermek esetén vetésforgó szerűen.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Tavasszal minden madár eleséget gyűjt kicsinyeinek. A feladat, hogy a kapuba eljuttatott labdával a résztvevők eleséget szereznek. A gyermekek közösen, összedolgozva tudnak segíteni táplálékot gyűjteni a kis madaraknak.
  • A játék menete, játékszabályok: A jelenlegi megvalósítás szerint: Két gyermek játssza a játékot. A kapuk kijelölését követően a játéktér közepére egymással szemben felállnak a résztvevők. A derekukra erősített madzagon lóg az ásványvizes flakon, megtöltve vízzel. A madzag 5-10 cm-rel a föld fölé ér. A feladat szabályai a focihoz hasonlóan, a labda eljuttatása a kapuba, ezzel segítve az eleségek számának növelését. Kézzel nem érhetnek a flakonhoz és a labdához sem. Kivéve, ha olyan helyre szorul a labda, amit nem tudnak máshogy kivenni. A játék korosztálytól függően nehezedhet. 1. A flakon jobb oldalt lóg, és a madzaghoz hozzáérhetnek. Kezükkel irányíthatják a madzagot, de a flakonhoz nem nyúlhatnak. Így kell a labdát a kapuba juttatni. 2. A flakon drekukra erősítve elöl helyezkedik el. Ilyen helyzetben nem érhetnek a madzaghoz sem, pusztán csípőjük lendítésével terpeszben érhetnek a flakonnal a labdához. 3. A falkon derekukra erősítve hátul helyezkedik el. Nehezítés benne, hogy ebben a teshelyzetben nem látják a flakon mozgását. A kezük csípőn, vagy hátul helyezkedik el, nem érhetnek a madzaghoz se a flakonhoz sem. Az összegyűjtött pontokat két kosárban elhelyezett labdákkal imitáljuk. A játék menete létszámtól függően 5-10 perc.
  • A játék lezárása: Az összegyűjtött eleségek megszámlálása,matematika tapasztalatok szerzése, számlálási készség fejlesztése. Párosítás, csoportosítás akár színek szerint is. Óvodai komplex tevékenység megvalósítása.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Verbális úton megerősített pozitív értékelés mindkét csapat számára.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék leírásánál felsorolt 3 variáció alkalmazhatók, illetve nagyobb létszámnál 2 játéktér kialakítása vagy 2-3 labda egyidejű alkalmazása 1 játékon belül.
  • A játékvezető speciális feladatai: A szabályok betartásának ellenőrzése, balesetek elkerülése.
  • Egyéb/megjegyzés: A jelenlegi világjárvány miatt nagyobb gyerekekkel tudtam megvalósítani a játékot. A játékkedv jelen volt,élvezték a közös tevékenységet. 2x 5 percben valósult meg a játék. Óvodai csoportomra terveztem a feladatot, 5 éves korosztályra.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Richter Edina Éva