JÁTÉKRA FEL!

Ribly Péterné: Ki vagyok én?

  1. A játék neve, címe: Ki vagyok én?
  2. A játék pedagógiai célja: Tanult ismeretek ismétlése,rögzítése,megtanulni rövid, lényegre törő meghatározásokat megfogalmazni,illetve a hallott információkból a kérdéses dolgot kitalálni.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A tanteremben tábla kréta, szék (de állva is játszható), ha nem teremben játszunk,valamilyen íróeszköz, papír vagy bármilyen alkalmatosság amire írhatunk.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Nincs szükség komoly előkészületre.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék kerettörténete: Képzeljétek gyerekek, érkezett az osztályunkba egy idegen, aki nagyon feledékeny. Lépten-nyomon elfelejti, hogy ki is Ő. Ebben kellene neki segítenünk, hogy ki- találhassa mi a neve.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy kiszámolóval kiválasztjuk, hogy ki legyen a feledékeny IDEGEN. Őt leültetjük egy székre háttal a táblának. Elsőként én, a játékvezető felírok a táblára egy szót ami az IDEGEN neve. Ez lehet bármi, például környezet órán tanult állat, növény vagy valamilyen fogalom ami az aktuális tananyagokhoz kapcsolódik. Természetesen az IDEGEN nem láthatja ezt. A többiek az adott szóra vonatkozó meghatározásokat mondanak, amikből az IDEGEN kitalálja, hogy mi is az ő neve. Ha kitalálta, akkor ő választhatja ki a következő IDEGENT és ő írja fel a táblára a következő kitalálni való nevet. Ha nem tudja kitalálni, akkor átadja a helyét egy új IDEGENNEK, akit újra kiszámolóval választunk.
  18. A játék lezárása: A játék addig játszható amíg meg nem unják a gyerekek. Itt az a lényeg, hogy mindenkire sor kerüljön. Nagyon alkalmas ez a játék 5-10 perces szabadidők hasznos mégis kikapcsoló, pihentető eltöltésére.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Érdemes megbeszélni azt, hogy milyen szavakat jó használni a játékban. Ne írjunk kitalálni való névnek olyat ,amit a játékosok nagy része nem ismer.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem csak tananyaghoz kapcsolódó témával játszható, hanem bármilyennel, ami a gyerekeket érdekli(pl.mesék, filmek, sport stb.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Arra kell ügyelnem, hogy a játékban arányosan szerepeljenek a gyerekek(én kicsikkel dolgozom és számukra ez fontos),és ne kerülhessenek a kitalálandó szavak közé olyanok, amelyek esetleg sértenének valakit .
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ribly Péterné