JÁTÉKRA FEL!

Révész György: E-ME-SE

  1. A játék neve, címe: E-ME-SE
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció fejlesztése. Bal és jobb gyakorlása.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a figyelmet arra, hogy megfelelő távolságra álljanak egymástól, ne üssék meg egymást véletlenül.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: nincs
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nincs
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok kört alakítanak olyan módon, hogy legalább 1 játékosnyi helyet hagynak maguk mellett.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ha a játékvezető is részt vesz a játékban, akkor beáll a körbe, egyébként a körön kívül helyezkedik el. A játék lényege, hogy az E, ME és SE szórészletek hangozzanak el egymás után, lehetőleg minél gyorsabban. A kimondott E mellett bal vagy jobb kezével a homlokához emelve jelzi a játékos, hogy tőle balra vagy jobbra lévő folytatja a ME szórészlettel. A kimondott ME szórészlettel egyidőben a bal vagy jobb kezét a nyakához emelve jelzi a játékos, hogy melyik szomszédja folytatja a SE szórészlettel. A SE szórészlet kimondásakor kardcsapásszerűen mutat rá a játékos egy másik társára, aki folytatja a játékot az E szórészlettel. A játék során adhatók hibapontok minden tévesztéskor (rossz szórészlettel folytatja, nem folytatja megadott időn belül, nem neki kellett volna folytatni), így hirdethető győztes vagy győztesek a végén.
  18. A játék lezárása: Kellő számú hibapontok összegyűjtése után győztes hirdethető, vagy megadott idő után, ha már nehezen koncentrálnak, elfáradtak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ki/kik voltak a legügyesebbek (nem vagy keveset tévesztettek, gyorsan tudták folytatni a következő szórészlettel), ők milyen módon jutalmazhatók (szóbeli dicséret, kisebbeknél csoki/cukor), hogy érezték magukat a játékosok a játék közben, mi okozott nehézséget.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A hibapontos változat mellett a játék játszható kiállásos verzióban is, azaz annak ki kell állnia, aki téveszt. Más szórészletekkel is játszható, bonyolultabb mozgások is kitalálhatók.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Kör kialakítása, játékszabályok ismertetése a játék elején, távolságok betartása, hogy ne üssék meg véletlenül egymást, ne bántsák egymást szóban, ha lassabban vagy helytelenül folytatják a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Révész György