JÁTÉKRA FEL!

Rengéné Kiss Edina: 1. Tilos mozdulat 2.Ékszerrablás

A játék neve, címe: 1. Tilos mozdulat 2.Ékszerrablás

A játék pedagógiai célja: Társas kapcsolatok erősítése,élménynyújtás, akusztikus-verbális emlékezet fejlesztése, egymásra való odafigyelés , figyelem fejlesztése, jó hangulat megteremtése

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő hely kialakítása, eszközök előkészítése

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Fátyol, gyűrű

Az előkészítés feladatai: Eszközök előkészítése

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közös beszélgetés a fiatalokkal. Hogyan telik a szünidő, milyen szórakozási lehetőségeik vannak, milyen közös programokban vesznek részt együtt.

A játék megnyitása, nyitánya: Sziasztok. Azért jöttünk most itt össze, hogy meginvitáljalak benneteket egy jó hangulatú játékra.

A játék menete, játékszabályok:1.Játék leírása: A játékosok vonalban állnak, középen a játékvezető áll. A játék megkezdése előtt megbeszéljük, bemutatjuk, hogy milyen mozdulatot nem szabad utánozni. A játékosok mindenben utánozzák a játékvezetőt, kivéve a tiltott mozdulatot. aki elhibázza, kiesik a játékból.

2.Játék leírása: A játékosok körben állnak, középen a rendőr áll. A játékosok körbeadogatják a gyűrűt egymás kezébe úgy, hogy a rendőr ne tudja, kinél lehet a gyűrű. Jelre a játékosok nem adják tovább a gyűrűt, hanem minden játékos hangosan mondja a saját nevét, kivéve, akinél a gyűrű van. Ő azt mondja a neve helyett, hogy rabló. A rendőrnek hang alapján kell kitalálnia melyik játékos volt az ékszerrabló. Jel: Hol a gyűrűm? A játék megkezdése előtt megbeszéljük a szabályokat, a játék menetét

A játék lezárása: A játékot egy közös fotóval, beszélgetéssel zárjuk. Minden résztvevő megnevez egy olyan tulajdonságát a többieknek, amit nagyon szeret benne.Öleléssel zárjuk a beszélgető kört, majd üdítőt, rágcsálnivalót kapnak a fiatalok.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékok végén szóban értékelek, elmondom az észrevételeimet.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az 1. játékot ovis gyerekekkel is szeretném eljátszani, ezért a kerettörténetet az ő szintjükre, érdeklődésükre változtatom.

A játékvezető speciális feladatai: A 16-17 éves fiatalok nehezebben motiválhatók, ezért olyan kerettörténetet érdemes kitalálni , ami számukra vicces, érdekes, felkelti érdeklődésüket és meg is marad a motiváció a játék végéig. Élvezzék a játékot.

Egyéb/megjegyzés: Kerettörténet 1: A királyfi feleséget szeretne választani magának. Mind a négy jelentkező nagyon szép,nem tud dönteni. Ezért egy feladatot tűzött ki a hercegnők felé. Utánozniuk kell a királyfi mozdulatait. A feladat előtt megbeszélik, melyik lesz az a mozdulat, amit nem szabad utánozni. Aki elhibázza, kiesik, nem lesz feleség jelölt. A játék végén a kiválasztott hercegnő fejére fátyol kerül.

Kerettörténet 2.Ékszerboltban vagytok. Én vagyok a bolt tulajdonosa. Valaki közületek ellopta a bolt legértékesebb gyűrűjét, ezért rendőrt hívtam. Ő fogja kinyomozni a rabló kilétét.

A játékot lejegyezte: Rengéné Kiss Edina