JÁTÉKRA FEL!

Remete Róbert Gézáné: Kendős játék tanteremben vagy szabadban (Időjárástól függően)

  1. A játék neve, címe: Kendős játék tanteremben vagy szabadban (Időjárástól függően)
  2. A játék pedagógiai célja: Hogy még jobban összekovácsolja a gyerekeket. Olyan tanulókat is bevonni ebbe a játékba, aki nem nagyon akart résztvenni semmilyen játékban. Cél: csoport összekovácsolása és magáért a játékért. Minden játék, egyben tanulás is.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mivel a szabadban játszottuk ezt a játékot az udvaron, figyeltem arra, hogy a focizó gyerekek messze legyenek, nehogy baleset legyen. Előre megbeszéltük, hogy a körben hány méter távolságban kell állniuk.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Csak egy kendőre volt szükség, amivel bekötöttük egyik tanuló szemét.
  12. Technikai igény: Előre megbeszéltem, mielőtt kimentünk az udvarra, hogy ki szeretne játszani ebben a játékban, mert ilyenkor kötetlen játék van az udvaron, hiszen az egész napjuk be van osztva.
  13. Az előkészítés feladatai: Felmértem az időjárási viszonyokat, melyik hely lesz alkalmas az udvaron, mivel 1-2 között sok gyerek játszik együtt. Kiválasztottam a megfelelő helyszínt, ahol szabadon tudnak játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kijelöltem 1 embert, aki segít nekem az egyik tanuló szemét bekötni. Jelentkezéssel kijelöltem ki áll a kör közepére.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mielőtt elkezdtük a játékot, elmondtam hogy mi a feladata a bekötött szemű tanulónak és a többinek. Játszottunk egy próbajátékot is, hogy mindenkinek világos legyen.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ezt a játékot tanteremben és szabadban is játszhatják. Ha tanteremben akkor körben széken ülnek, ha szabadban körbe állnak. Egy gyereket a kör közepére állítunk, akinek bekötjük a szemét. Ezek után a tanár megszámozza a gyerekeket, ahányan vannak úgy, hogy a bekötött szemű gyerek ne hallja és ne tudja, honnan kezdődik a számozás. A tanár csak az ujjaival mutatja a számot a megfelelő tanulónak. A bekötött szemű gyereknek ezt kell mondania pl.: 2-es és a 6-os cseréljen helyet. Úgy kell helyet cserélniük, hogy a bekötött szemű, aki kalimpál a kezeivel, ne tudja megérinteni őket. Ha megérint valakit, más nak kötik be a szemét, ha nem sikerül senkit megérinteni a 3.kör után cserélnek.
  18. A játék lezárása: Ha úgy látom, hogy már unják a játékot, akkor mást játszom velük és megköszönöm a közreműködésüket. Megkérdeztem tőlük, hogy érezték magukat és máskor is játszunk ilyen játékot. Jónak találták, máskor is fogunk ilyet játszani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem őket, hogy ügyesen közreműködtek és betartották a játékszabályokat. Egy matricával jutalmaztam őket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Úgy is lehetne játszani, hogy állatnevek, ország városneveket használunk számok helyett.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelje a gyerekeket, hogy mindenki betartja -e a játékszabályokat. Beavatkozok, ha estleg pl. bekötött szemű gyerek passzív, nem mozog eleget, vagy a többiek.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs más
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Remete Róbert Gézáné
FOGYASZTÓ BARÁT
INFORMÁCIÓK

jatekrafel.hu
© Fogyasztó Barát