JÁTÉKRA FEL!

Rehák Krisztina: Állati kavalkád

  1. A játék neve, címe: Állati kavalkád
  2. A játék pedagógiai célja: Gyűjtőfogalmak bevésése (állatnevek), figyelem és mozgáskoncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a gyerekek figyelmét, hogy ha helyet változtatnak, vigyázzanak egymás testi épségére. Mindenkinek biztonságos, stabil széken kell ülni, vagy állva is játszható.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A gyereklétszámnál egyel kevesebb szék.
  12. Technikai igény: Székek, állatos fejdíszek.
  13. Az előkészítés feladatai: A székek előkészítése a játékhelyszínre (gyerekek bevonása)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székek elrendezése körben, egymástól megfelelő távolságra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ezen a héten az Állatok Világnapját ünnepeljük, a mai meglepetés egy ehhez kapcsolódó játék lesz, egy igazi ÁLLATI KAVALKÁD. Azért ez a neve, mert mindenféle állat szerepelhet benne: emlősök, madarak, vízi és szárazföldi állatok is,sőt hüllők és rovarok is.A játék előtt mindenki válasszon magának egy állatos fejdíszt, a játékban ez lesz az ő neve.
  17. A játék menete, játékszabályok: A körben mindenki foglaljon el egy széket. Első lépésben elismételjük a fejdíszeken szereplő állatok neveit. Akinek nem maradt szék, az lesz a játékvezető. Ha a játékvezető elkiáltja két állat nevét, akkor a két megnevezett játékosnak gyorsan fel kell állni és helyet cserélni. Eközben a játékvezető megpróbál valamelyikük székére leülni. Akinek nem jut szék, az középre megy és ő lesz a játékvezető. Ha a játékvezető azt kiáltja: "ÁLLATI KAVALKÁD", akkor mindenkinek fel kell állnia székéről és gyorsan egy másik helyet találni. Menet közben meg kell beszélni az udvariassági szabályokat is: ha ketten ültek le egy székre, akkor azé a szék, aki előbb ült rá. A másikat lelökni a székről nem szabad, mert akkor a lökdösődő áll a kör közepére játékvezetőnek.
  18. A játék lezárása: Mivel a játéknak nem volt úgynevezett következménye, magáért a mozgás és a játék élményéért játszottuk újra és újra.Amikor már a figyelmük lankadni kezdett, akkor vetettünk véget a játéknak.A végén lezárásképpen átismételtük az állatneveket . Kis és középső csoportok gyerekeket egészen sokáig lekötötte a játék, élvezték azt is, amikor játékvezetők lehettek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkit megdicsértem a játékban való figyelmes részvételéért, és az udvarias viselkedéséért. Elmondhatták, hogy érezték magukat a játékban, legközelebb milyen állatot választanának.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ugyanez játszható más kerettörténettel: gyümölcsnevekkel, járművekkel, virágnevekkel, madarakkal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Vigyázni kell, hogy az udvariassági szabályok be legyenek tartva. és ne történjen baleset, összekoccanás a futásnál.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon vidám bemelegítő játék, jó ráhangolódást nyújt a témakör feldolgozásához.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rehák Krisztina