A játék neve, címe: Zsákmányóló Párbaj
A játék pedagógiai célja: Zsákmányoló: csapatépítés, figyelem-koncentráció fejlesztés, reakcióidő növelés, apportírozás gyakorlása, helyben maradás magas ingerkörnyezetben Párbaj: csapatépítés, figyelem-koncentráció fejlesztés, reakcióidő növelés, szemkontaktus-lábnál követés- bójához küldés- kéz/hangjeles fektetés- irányítás fejlesztése
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: a plüss felkapásnál nehogy összefejeljenek, a plüss kidobásánál a kutyák a gazda mellett maradjanak , vigyázni, hogy a vetődésekkor ne potyogjanak szét a jutalomfalatok
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Zsákmányoló: 2 db vödör, 13 plüss, kártya két különböző színnel Párbaj: 10-12 db karika, 2 db bója
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: Zsákmányoló: pllüssökelhelyezése Párbaj: karikák-bóják elhelyezése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a pályát kirakni, illetve a kutyák részvétele miatt a plüssökkel játszhatnak
A játék megnyitása, nyitánya: Zsákmányoló A rangos viadalon már csak két kutyaiskola maradt benn a játékban. Hogy ki lesz a győztes, az attól függ, hogy melyik csapatnak gyorsabb-erősebb a zsákmányösztöne. Lássuk, ki a jobb! Ki nyeri el a arany vándorcsontot?!
Párbaj: A rangos viadalon már csak két kutyaiskola maradt benn a játékban, sajnos a Zsákmányoló kihívás nem hozta meg a sikert egyik félnek sem, így tovább kell folytatni a versengést az arany vándorcsontért. A kutyaiskolák csapattagjai egy párbajban mérik össze tudásukat, gyorsaságukat. Hogy ki lesz a győztes, az attól függ, hogy melyik csapat tagjai győzedelmeskednek a párbajfeladatban. Lássuk, ki a jobb!
A játék menete, játékszabályok:Zsákmányoló: A két kutyaiskola tagja egymással szemben felállnak, kutyáik mellettük ülnek/fekszenek. Egységben az erő jelszóval megfogják egymás kezét. A bírósporttárs jelt ad a zsákmányolásra, de résen kell lenni, mert csak bizonyos jelre (piros kártya felmutatása) indulhat a zsákmányszerzés. Amint meglátja az első csapattag (csak ő figyelheti a bírósporttás jelzését) a piros kártyát kézszorítással jelzi, hogy indulhat a zsákmányolás. A csapat tagok egymás kezét megszorítva továbbadják a jelzést. A legutolsó leggyorsabb csapattag pedig felkapja a zsákmányállatot (plüss) a földről és a kutyájával bezsákmányolja (eldobja a plüsst, majd kéri a kutyáját, hogy hozza be és ő dobja be a vödörbe, haladóbb gazdi esetén a kutya teszi be a plüsst a vödörbe). A győztes csapattag a sor elejére áll és folytatódik a zsákmányolás, amíg el nem fogynak a zsákmányállatok! A zsákmányolás mellett fontos a kitartó figyelem és fegyelmezettség! A zsákmány kidobásakor semelyik kutya nem hagyhatja ott a gazdáját, mert az zsákmányelkobzással jár! Téves zsákmányolás.riasztás esetén is zsákmányelkobzás történik. A több zsákmányt begyűjtő kutyaiskola a nyertes, így ők kapják az arany vándorcsontot.
Párbaj: A kutyaiskolák csapata elfoglalja a pozícióját. Először a sor elején álló gazdik csapnak össze. Lépesenként haladnak a karikákon egymás felé, de csak akkor, ha kutyáik szemkontaktust tartva lábnál követik őket. mikor összetalálkoznak, indul a párbaj! Mindkét gazdi a neki balra lévő bójához küldi a kutyáját és lefekteti, a gyorsabb nyer. A nyertes gazdi már pihenőhelyre mehet a vesztes fél beáll a csatapatának a sor végére. A végső győzelem azé a kutyaiskoláé, akinek minden tagja győztesen került ki a játékból vagy amelyik kutya iskola a 10 perces megmérettetésben több győztest tud felmutatni
A játék lezárása: Zsákmányoló: A több zsákmányt begyűjtő kutyaiskola a nyertes, így ők kapják az arany vándorcsontot. Párbaj: A végső győzelem azé a kutyaiskoláé, akinek minden tagja győztesen került ki a párbajból vagy amelyik kutya iskola a 10 perces megmérettetésben több győztest tud felmutatni
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsoljuk a győzteseket. A kutyáknak egy levezető jutalom játék (mindenkinél egyén , hogy mi a kutyájának a jackpot-ja). Utána közös megbeszélés/ nevetgélés, hogy hogyan oldották meg a helyzeteket a gazdik/kutyák
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Zsákmányoló- pl. a plüss elkapó pár háttal áll be a sorba
A játékvezető speciális feladatai: A kutyák részvétele miatt a tudás, képesség lehetőségeit is figyelembe kell venni.
Egyéb/megjegyzés: A játékról azt kell tudni, hogy esetemben egy kutyás bemutatócsoport tagjairól van szó és a játékoknál a kutyák részvételét is figyelembe kellett venni. Előzmények: a kutyák „bekapcsolása” után egy előkészítő engedelmes gyakorlatsort végzünk, majd a csoportot ketté osztom (szempont: nemek aránya és a gazdik tapasztaltsága – van aki már 8 éve csoport tag, van aki tavaly kezdte- alapján viszonylagos homogén csoportok létrehozása); a ketté bontott csoport 2-3 trükköt gyakorol, közte a játékhoz szükséges feladat végrehajtását is (zsákmányért futás és annak behozása vagy behelyezése vödörbe, bójához kiküldés-fektetés)
A játékot lejegyezte: Regős Krisztina