JÁTÉKRA FEL!

Rávai Henriett: Manók kincse

A játék neve, címe: Manók kincse

A játék pedagógiai célja: Színek gyakorlása, szabálytudat formálása, együttműködő és kudarctűrő képesség fejlesztése

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Csúszásmentesítés, megfelelő cipő ( bekötött cipőfűző ) és ruházat

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Kis karika (4 db – sárga, piros, kék, zöld) színes karikák (12 db – sárga, piros, kék, zöld) kislabdák (4 db – sárga, piros, kék, zöld) nagyméretű színkocka ( dobókocka )

Az előkészítés feladatai: Pálya tisztítása, eszközök elővétele, kihelyezése

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek elővenni, elhelyezni az eszközöket, elkészíteni a dobókockát (színkocka)

A játék megnyitása, nyitánya: Manófalván kis manók vagyunk, itt lakunk ( kicsi színes körök a házak), ahol színes manók laknak, a falu mellett egy folyó van ( két fehér vonal jelzi ), a túlparton van a manók kincse ( labdák ), minden manó választ színt magának, amilyen színe van – abból a színű házból indul, csak a saját színű szigetekre lépve juthat el a kincséhez ( a szigetek a karikák, szórtan elhelyezve, karikából karikába lépve kell eljutni a kincshez, ami a saját színű labdája) Színes dobókockával dobok, amilyen színt dobtam – az a színű manó léphet egyet. Nézzük, melyik manó jut el először a kincséhez!

A játék menete, játékszabályok:Kicsi színes karikák, fehér vonal mentén elhelyezve, innen indulnak a játékosok, mindenki a saját színéből. Nagy saját színes karikákba lépkedve kell eljutni a saját színű labdáig, ami a másik fehér vonal mentén van elhelyezve. Mindig az a játékos léphet akinek a színét dobom a kockával. Fehér esetén senki sem lép. Aki kilép a karikából az a vízbe esett és kiesik, aki rossz színű karikába lép az csapdába esett és nem játszhat tovább, kiesett. Aki elsőnek célba ér az a győztes.

A játék lezárása: Aki elsőnek célba ér, az a győztes, ő találta meg elsőnek a manó kincset.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Név szerinti dicséret, győztes megtapsolása, jutalom egy manós matrica.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: További színek és játékosok bevezetése, zavaró színek és szórtabb alakzat használata , az előző játék győztese dob a dobókockával ( + 1 játékos esetén ) ő lesz a varázsló manó a kockával

A játékvezető speciális feladatai: A csoport minden, még játékban lévő tagjának biztosítani a játék végig játszásának lehetőségét

Egyéb/megjegyzés: Játék tervezett helyszíne: Ovi Sport műfüves pálya egyik térfele ( 6×6 m )

A játékot lejegyezte: Rávai Henriett