JÁTÉKRA FEL!

Ráti Anita: Légycsapó

  1. A játék neve, címe: Légycsapó
  2. A játék pedagógiai célja: Reakciókészség, térlátás, térérzékelés fejlesztés játékosan, valamint érzékenyítés. Annak átélése, hogy milyen érzés, ha valakit piszkálnak.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Olyan tárgyak eltávolítása, amiben a játékosok a játék hevében eleshetnek. A szék elhelyezése olyan területen, ahol legalább egy méter széles szabad hely van a szék körül.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Szék, újságpapír, sál – vagy egyéb eszköz, amely alkalmas a szem bekötésére
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Szabad terület kijelölése, kellékek előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: 1. Ki játszik ilyet mondóka… 2. Motiválás és a kíváncsiság felkeltése a játékeszközök előkészítésével 3. Beszélgetés arról, hogy érezheti magát az, akit folyton piszkálnak
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Önkéntes alapon, vagy túljelentkezés esetén kiszámolóval, vagy egyéb feladattal (aki elsőnek lekapja az újságot a székről, stb.) az első játékos kiválasztása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kezdő játékos leül a székre, újsággal a kezében. Úgy tesz, mintha olvasna. A többi játékos akár felváltva, akár egyszerre megpróbálja zavarni őt. Mintha legyek lennének, hozzá érnek valahol az ülő játékoshoz. Ha az ülőnek sikerül eközben "lecsapnia a legyet" az újsággal, azaz rácsapnia a zavaró kezére, akkor ő nyert, és helyet cserélnek.
  18. A játék lezárása: A játékot addig játsszuk, amíg a társaság élvezi, illetve amíg lehetőleg mindenki kipróbálja az ülő játékos szerepét. Ha valaki nem érzi jól magát az ülő szerepében, vagy sokáig nem tud egy legyet sem lecsapni, váltunk, de csak, ha ő is szeretné.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok dicsérete, köszönet a szabályos játékért, tapasztalatok, élmények, érzések megbeszélése
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítésként lehet bekötött szemmel játszani, illetve újsággal való kézre csapás helyett úgy, hogy el kell kapni a zavaró kezét. Ezzel kisebb az esélye annak, hogy az újsággal saját magát csapja meg a játékos a „légy” helyett.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Elláthatja taktikai tanácsokkal a játékosokat, illetve a játékosok képességeinek ismeretében megválaszthatja őket úgy, hogy egyenlő esélyek legyenek.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék felnőttek számára is ugyan olyan élvezetes, mint a gyerekeknek. Felhőtlen kacagás a vége, visszarepíti őket a gyerekkorba. Ugyanakkor kiszolgáltatott helyzetben is érezheti magát az ülő játékos – mint ahogy játék közben ezt meg is fogalmazta egyikük – különösen, ha már a szeme is be van kötve, ezért ezt a variációt csak olyan csoporttal ajánlom játszani, akik már jól ismerik egymást és bíznak is egymásban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ráti Anita