JÁTÉKRA FEL!

Rasztovits Gizella: Kalózok hajója

  1. A játék neve, címe: Kalózok hajója
  2. A játék pedagógiai célja: A mozgáskoordináció a térorientáció a figyelemkoncentráció fejlesztése és feszültségoldás. A kapcsolatfelvétel testi érintkezéssel történő gyakorlását is szolgálja a játék, hiszen nagyon közel kerülnek a gyerekek fizikailag (megérintik egymást), szokják egymás közelségét.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívjuk a gyerekek figyelmét arra, hogy a játék jellegének megfelelő öltözékben érkezzenek (cipő, ruha), valamint arra, hogy a játék alatt helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során (A játék továbbfejlesztett változatához színes csúszásbiztos tex.-ekre ).
  12. Technikai igény: A játékhoz nincsen szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanterem átrendezése a szabad és biztonságos mozgáshoz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Csak a tanterem átrendezésében kell segédkezniük a gyerekeknek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok ismertetése, a játék során használt formációk bemutatása (amiben célszerű a játékvezetőnek is aktívan közreműködnie),valamint figyelmeztetni kell a résztvevőket, hogy a játék alatt tilos a durvaság!
  17. A játék menete, játékszabályok: Két-két gyermek a kezük magasban való összeérintésével egy kalózhajó vitorláit képezik, a harmadik gyerek beáll a vitorla alá, ő a hajó kalóza. Egy személynek ki kell maradnia. A kalózhajó nélkül maradt gyermek (ő a hajótörött kalóz) három parancs közül választhat: „támadás” „új vitorlákat fel” „vihar” „támadás” : a kalózoknak el kell foglalniuk egy másik hajót(a vitorlák a helyükön maradnak, csak a kalózok mozognak) „új vitorlákat fel” : a kalózok a helyükön maradnak, azonban a vitorlákat képező gyerekeknek egy másik hajón – azaz egy másik kalóz felett – kell új vitorlákat alkotniuk egy új párral. „vihar”:mind a kalózok, mind a vitorlák új helyet keresnek maguknak. Mindig az adhatja ki az utasítást, aki kimaradt.
  18. A játék lezárása: A játéknak a játékvezető vet véget, amikor érzi, hogy a fizikai aktivitás szintje kezd csökkenni és a játék adta élmény tetőpontján már túl vannak a játékosok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a játékosokat, megköszönjük nekik a részvételt, valamint érdeklődünk arról, hogy hogyan érezték magukat a játék alatt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A hajók lehetnek színesek is (pl. két zöld és két kék hajó), ezt úgy érhetjük el, hogy a gyerekek színes tex.-ekre állnak rá. Ebben az esetben a parancsok szövege a következőképpen módosul pl. : zöldek, új vitorlákat fel!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell arra, és ki is kell próbálni, hogy a játék továbbfejlesztett változatánál a színes tex.-ek nehogy csússzanak az adott játékfelületen, valamint figyelni kell a játékosok fizikai biztonsága mellett és lelki biztonságra is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék kitűnő feszültségoldó is, szerették a játékot nagy élvezettel játszották.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rasztovits Gizella, (rasztovitsgizi@freemail.hu)