JÁTÉKRA FEL!

Rasztováczné Winkler Viktória: Szabadulj a labdától!

  1. A játék neve, címe: Szabadulj a labdától!
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködő készség fejlesztése, közösségi érzés fejlesztése, nagymozgás fejlesztése, szem-kéz koordináció, finommotorika, ügyességi készség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet a játék kezdete előtt, hogy figyeljenek egymásra, ne ütközzenek össze.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kötél, kislabda
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékeket előkészíteni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segíthetnek az eszközök kikészítésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek labdáznak a szabadban, szabadon választott játékot. Egyszer csak elkiáltom magam, Vigyázz, repül a bomba! (melyek a színes labdák)
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapatot alakítunk úgy, hogy kijelölök egy-egy gyermeket, ők pedig mondják sorban annak a gyermeknek a nevét, akit maguk mellé szeretnének hívni. Kihúzzuk középre a kötelet. A két csapat a pálya két felén helyezkedik el. Kiöntök egy kosár labdát. A játékot síppal indítom. A feladat, hogy a bombákat, labdákat minél gyorsabban át kell dobni az ellenség térfelére, minél gyorsabban. A cél, hogy minél kevesebb labda legyen a csapat térfelén. Síppal van vége a játéknak. A sípszó után már nem lehet átdobni a labdát. Megszámoljuk mindkét csapat labdáit, ahol kevesebb a labda, az a csapat győz!
  18. A játék lezárása: Síppal van vége a játéknak. a sípszó után már nem lehet átdobni a labdát. Megszámoljuk mindkét csapat labdáit, ahol kevesebb a labda, az a csapat győz!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem mindkét csapat játékosait, megköszönöm a játék élményét, hogy együtt játszottunk. Ki hogyan érezte magát a játék alatt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék kezdetét és végét zeneszó indítja és zárja.
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rasztováczné Winkler Viktória