JÁTÉKRA FEL!

Rásztóczky Mónika: 1 .Vigyázz! Lövök! 2. Vigyázz! Lövök !2.

  1. A játék neve, címe: 1 .Vigyázz! Lövök! 2. Vigyázz! Lövök !2.
  2. A játék pedagógiai célja: Matematikai műveletek, nyelvtani, helyesírási szabályok (j-ly ,hosszú-rövid, 1 tagú-2 tagú) gyakorlása, nevek tanulása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mindkét játék játszható „kiesősen”, ebben az esetben -főleg kisebb gyerekeknél a kiesőket fel kell készíteni a kudarc elkerülésére, feladatot kell nekik adni.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Labda a 2. játékhoz.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A kör kialakítása, szabályok megbeszélése, mozdulatok bemutatása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Sétálj, keveredj, állj meg játékkal kör alakítása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 1. Maci Lacink (plüss bábú) nem tudta megtanulni a ….pl szorzótáblát, vagy a j-s szavak helyesírását. Ahova lő vagy ahova ugrik sajnos ő sem tud segíteni. Balról s jobbról várja a segítséget.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Körben állnak a gyerekek, középen egy játékvezető, kezében maci. Akire rámutat a maci, ő leguggol s a mellette állók válaszolnak a kérdésre, ami lehet egy szorzás – osztás vagy egy szó , amiről el kell dönteni, hogy milyen jével írjuk, hány szótagból áll, köznév vagy tulajdonnév, stb. Maci oda is repülhet, el kell kapni s úgy leguggolni. 2. Körben állnak terpeszben a gyerekek. A szivacslabdát kell gurítani s betalálni a terpeszbe. Akinél bemegy a labda, annak feltesz egy kérdést (szorzás-osztás ) a lövő, ha jól válaszol, akkor csak nagyobbra nyitja a terpeszt, ha rosszul, akkor kiáll.
  18. A játék lezárása: Maci Laci már biztos jól tudja a …szorzást, stb. Ültessük vissza a padba, mert elfáradt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, értékelés, A legtöbb jó választ adó jutalmazása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. A mozdulatok változtathatók: lövés, maci ugrás helyett labda dobás. A válaszolók válasz helyett vagy a mellett valamilyen mozdulatot végeznek. 2. Háttal állnak a gyerekek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell arra, hogy mindenki részese legyen a feladatnak.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rásztóczky Mónika