JÁTÉKRA FEL!

Rajczi Cecília: Hogy tetszik a két szomszédod?

  1. A játék neve, címe: Hogy tetszik a két szomszédod?
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, gyors érzékelés, gyors mozgásreagálás, irányváltoztatás, egymásra figyelés.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a résztvevők figyelmét arra, hogy fokozottan figyeljenek egymás, és saját épségükre, lökdösődés nélkül, az előbb érkező foglalhatja el a helyet.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Játékosok számánál eggyel kevesebb szék
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Teremben az asztalokat, útban lévő bútorokat el kell pakolni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítsenek az asztalok, bútorok elpakolásában, a székek körberakásában
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Nem régen tanultuk a 100-as számkörben a számok szomszédait…ezeken nem tudunk változtatni. Most egy olyan játékot fogunk játszani, amiben egymás szomszédait meg lehet csereberélni.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden játékos körben ül, egy-egy széken, egy játékost kivéve. Ő egy valakitől megkérdi: Hogy tetszik a két szomszédod? Az válaszolja. Tetszik, tetszik, de…és itt mond egy nevet, aki tőle legalább két széknyi távolságban ül…Jancsika szomszédja jobban tetszene! Erre a kérdezett játékos két szomszédja, és a megnevezett játékos két szomszédja föláll a székéről, és átül egyik bármelyik üres székre, és a kérdező is erre törekszik. Ám egy valakinek nem marad ülőhelye, ő lesz a következő kérdező.
  18. A játék lezárása: Minden körben új és új kérdező születik, gyors, mozgalmas játéknak lehetnek a gyerekek a résztvevői. Amíg nem unják, vagy az idő engedi, illetve el nem fáradnak, mehet tovább a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén össze kell foglalni, milyen hibákat követtek el azok, akiknek nehezebben ment a székfoglalás, illetve voltak erőszakosabb, makacsabb gyerekek, akik ketten, kitartóan ültek ugyanazon a széken, és mindketten kitartottak amellett, hogy ők értek oda hamarabb…a sportszerűségről is tanulhatnak a játék alatt a gyerekek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tanteremben, szabadban is játszható. Karikákkal jelöljük a mókusok házait. Ebben az esetben nagyon kell figyelni, hogy a karikákra lépve nehogy elcsússzanak, felbukjanak a résztvevők. A karikák egymástól való távolságának növelésével nagyobb fizikai erőfeszítést igényel a játékosoktól.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyerekek testi épségére, a szabályok pontos betartatására nagyon kell figyelni…egyik kislány majdnem beesett két szék közé a nagy igyekezetben.
  22. Egyéb/megjegyzés: Játék közben előfordult rossz szólítás, ha hozzá túl közel ülő társának a szomszédait kérte magáénak. Olyan is előfordult, hogy a kérdezett állt fel, vagy az, akinek a szomszédait szerette volna a kérdezett.Ebben az esetben a rosszkor felálló játékos lesz a kérdező.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rajczi Cecília