JÁTÉKRA FEL!

Ráczné Kovács Andrea: Menj át a mocsáron!

  1. A játék neve, címe: Menj át a mocsáron!
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek egyensúlyérzékének fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nagyméretű újságpapír, attól függöen, ahányan fogják játszani (kb.20 db)
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Legyen annyi szabad hely, hogy 5-6 gyerek elférjen egymás mellett úgy, hogy ne zavarják egymást a játék kivitelezésében.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítségével választunk olyan újságpapírt, amin elfér a lábuk, és nincs elszakadva.Együtt bejelöljük a rajt és cél vonalakat.Kiválasztom a segítőket,akik azt figyelik,hogy ki ér be hamarabb a célba.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a játék menetét, szabályokat. Egy önként vállalkozó gyerekkel bemutatom a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kiválasztjuk a 4-5 fő /ha több a hely, akkor 8-10 fő/ gyereket, akik szeretnék kezdeni a játékot. Egymás mellé állnak, egy krétával megrajzolt rajtvonalnál. A lábuknál letéve az összehajtott újságpapír. Megrajzoljuk a célvonalat, ahová be kell érkezniük. Az újságpapíron mindig csak egy lábbal állhatnak , úgy, hogy a lábuk nem érhet le a papírról, és a másik lábát sem teheti le a földre, mert akkor elmerül a mocsárban! Ha leteszi a lábát, vagy lelép a papírról, kiesett a játékból. Az a győztes, aki leghamarabb átjut a mocsáron, azaz átlépi a célvonalat.
  18. A játék lezárása: A játékot addig folytatjuk, amíg mindenki nem versenyzett. Ha valaki nem szeretne, akkor természetesen csak drukkolhat a másiknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden játékban megtapsoljuk a győzteseket, akár apró ajándékokat is adhatunk. pl.lufi,radír,matrica…Mindenkit megdicsérünk,és megbeszéljük, hogy hogyan tetszett nekik a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármikor lehet többen vagy kevesebben játszani. Ha az egyensúlyozás könnyen megy, akkor ki lehet próbálni úgy, hogy kisebbre hajtjuk a papírt. Úgy is lehet játszani, hogy minden újabb lépésnél egyet hajtani kell a papíron.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell arra, hogy a gyerekek becsületesen játsszák a játékot. Éppen ezért meg lehet kérni egy segítőt a gyerekek közül, aki figyel a játékosokra.Én a játékban azt kértem,hogy 1 gyerek figyeljen 2 gyerekre, a háta mögött lépkedve és biztatva őket.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatom szerint imádják a játékot, de lesz olyan gyerek is, aki nem szeretne részt venni, mert fél a megmérettetéstől. Érdemes őket arra biztatni, hogy nyugodtan próbálják ki, hiszen ez egy JÁTÉK!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ráczné Kovács Andrea