JÁTÉKRA FEL!

Ráczné Ferenc Ildikó: Nyúl Péter

 

  • A játék neve, címe: Nyúl Péter
  • A játék pedagógiai célja: 0-100-ig a páros számok mélyítése, gyakorlása, logikai készség fejlesztése, figyelemkoncentráció fejlesztése
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: megfelelő hely biztosítása, felhívni a tanulók figyelmét, hogy helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 10-15 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: nyúl plüssállat
  • Technikai igény: A játékban nincs szükség semmilyen speciális technikai igényre
  • Az előkészítés feladatai: Berendezzük a helyszínt – tanteremben eltoljuk a padokat – kényelmesen, biztonságosan kört tudjunk a gyerekekkel alakítani.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítenek eltolni a padokat, leülünk, s bemutatom Nyúl Pétert nekik.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Elmesélem, hogy Nyúl Péter éppen a második osztályt járja Kerekerdő iskolájában. Most tanulják a páros számokat, s hogy ne felejtse el, hazáig 0-100-ig dudorássza őket. Annyira belemerül, hogy észre sem veszi azokat a gödröket, melyeket a lehullott őszi levelet betakarnak, s többször beleesik. Képzeljétek el, mi vagyunk ez a kicsi kíváncsi kis nyuszi.
  • A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak. Egyik fogja a nyuszit, s mond egy páros számot. Akinek tovább dobja a nyulat, szintén egy páros számot kell mondania 0-100-ig. Aki eltéveszti, leguggol. (beleesik a gödörbe) Csak úgy szabadulhat ki, hogy amikor valakihez kerül a nyuszi, s kimond egy páros számot, gyorsan – mielőtt tovább dobják a nyulat – rámond egy másik páros számot, s felállhat, folytathatja a játékot. (akár lehet kiesősre is – benne marad a gödörben) Ha a játékvezető elkiálltja magát, mindenkinek helyet kell cserélni, s folytatódik a játék…. – Jön a róka, fuss!
  • A játék lezárása: Ha kiesősre megy a játék, amikor egy játékos marad csak bent. Ha 0-100-ig számolnak, addig, míg el nem érnek a 100-as számig. Ha nem kiesősre megy, akkor a játékvezető vet véget a játéknak a gyerekek aktivitásától függően.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A bent maradt tanuló tantárgyi mosolygóst, vagy piros pontot kap. A játék megbeszélése, játék alatt megélt érzések elmondása, „tanulássegítés” megbeszélése – valóban elősegítette-e a számok elmélyítését.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a, csak növekvő sorrendben mondhatják a páros számokat, akár 0-tól 100-ig, vagy ahonnan a kezdő játékos kezdi. b, csak csökkenő sorrendben mondhatják a páros számokat
  • A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a gyermekek testi épségére, ha nagyon belemerülnének. Igazságosan dobják mindenkinek a labdát, ne csak a barátoknak. Figyelni a mondott számokra, helyesek-e.
  • Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek nagyon tetszett a játék. Kérték, hogy még többször játsszuk.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Ráczné Ferenc Ildikó