JÁTÉKRA FEL!

Rácz-Fodor Anikó: autóverseny

  1. A játék neve, címe: autóverseny
  2. A játék pedagógiai célja: nevek gyakorlása, rögzítése; figelemkoncentráció fejlesztése; szem-kéz koordináció fejlesztése; reakciógyorsaság fejlesztése, színek felismerése, azonosítása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a csoportszoba eszközeinek (asztalok, székek) eltávolítása a játéktérből
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: minden gyermek részére 1-1 db babzsák /kék, zöld, sárga, piros /
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: a játéktér kialakítása, gyermekek körben elhelyezése törökülésben, babzsákok kiosztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: átvezetés kisautós játékból; bevonás teremrendezésbe, eszközök előkészítésébe
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Bevezető játék: babzsáktovábbító - a gyermekek körben ülve helyezkednek el. Kézről kézre adogatnak egy kék babzsákot, ez játékból egy kék autó. Ha már ez megy, akkor becsatlakozik egy "piros autó" is a játékba, és indul a verseny. Vajon utól éri-e a két autó egymást? A játék addig tart, míg a gyermekek figyelme, érdeklődése fenntartható, vagy amíg a két babzsák utóléri egymást. A játék végeztével az új játék ismertetésére kerül sor. -Ülj le törökülésbe és tedd magad elé a babzsákodat! Most mi vagyunk az autóversenyzők és a zsák jelzi, hogy a te versenyautód milyen színű és hol van a helye. A futamban az vehet részt, akinek a színét mondom. Ha azt mondom induljanak a pirosok, akkor azok versenyeznek, akik előtt piros babzsák van.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden gyermek előtt van egy-egy babzsák, ami lehet piros, kék, sárga, vagy zöld színű. Jelre, /pl.: Rajt!, vagy taps/, indul az autóverseny. A helyedről elindulva menetirányban körbeszaladsz a társid háta mögött, vigyázol, hogy mindenkit ki tudj kerülni, és amilyen gyorsan csak tudsz vissza kell ülnöd a babzsákodhoz. Cél, hogy elsőként érj vissza a helyedre! Akkor indulhatsz, ha a te szinedet modom! Próbajátékkal indítunk. Játék indítása: a, 1 színt mondok pl.: készüljenek a kékek - Rajt! b, 2 színt mondok pl.: készüljenek a kékek, zöldek - Rajt! Az ismétlések száma a gyermekek érdeklődéséhez mérten fog megvalósulni, de legalább kétszer futhasson mindenki.
  18. A játék lezárása: Minden autó beért a célba, véget ért bajnokság. Nem is maradt más hátra, mint az, hogy beálljunk az autókkal a garázsba. Tedd a babzsákot a fejedre és egyensúlyozd, hogy fönt maradjon! Indulhatsz sétálva a szőnyeg körül. Akinek a színét mondom, kanyarodjon ide hozzám és tegye be a fejéről a babzsákját a tárolóba! Ha leesett a babzsákod a fejedről visszateheted. Egyensúlyozó járás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A futamok során a nyerteseket mindig megtapsoljuk, megéljenezzük. Kiemeltem azokat, akik sosem tévesztettek, akik rosszul indultak, de mégis befejezték, a játékot, akik vigyáztak társaik épségére és bíztattam azokat, akik bár nem lettek elsők de kitartóan próbálkoztak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mivel négy színű babzsákunk van, az indulók számát lehet tovább emelni 3, vagy akár négy színre is. Nehezítés lehet, ha úgy adom meg az indulókat, hogy pl.: akik nem kékek és nem sárgák. Vagy kékek és pirosak, de lányok... vagyis növelem a szempontok számát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A versengés során a helyükön maradt gyermekek figyelmét fel kellett hívni arra, hogy kezüket tartsák a térdükön, ne támaszkodjanak hátra, hogy ne akadályozzák futó társaikat. Előfordult, hogy a futó vitte magával a babzsákot így kissé nehéz volt megtalálnia a helyét, ilyenkor ezt segíteni kellett.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rácz-Fodor Anikó