A játék neve, címe: Kanári-szigetek
A játék pedagógiai célja: együttműködés, figyelem fejlesztése, egymás segítése
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: a tanteremben a padok, székek elpakolása, a gyerekek figyelmeztetése, hogy óvatosan változtassák a helyüket
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: papírlapok
Technikai igény: nincs szükség
Az előkészítés feladatai: bútorok (asztalok, székek) eltolása és papírok elhelyezése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: nem szükséges, de akár segíthetnek is
A játék megnyitása, nyitánya: játékszabályok ismertetése
A játék menete, játékszabályok:A földön elhelyezett lapok a Kanári-szigetcsoport szigetei. Mindig eggyel több sziget van, mint gyerek. A gyerekek különböző instrukciók szerint változtatják a helyüket. Pl.: Változtassa a helyét aki tojást vacsizott, aki szereti a spenótot/csokit, akinek szőke a haja, aki szereti a Mancsőrjáratot, aki tud úszni stb. A helyet változtatni úgy lehet, hogy nem esnek a vízbe, csak szigetre lehet lépni. Közben segítik egymást ebben.
A játék lezárása: Aki vízbe esik elsüllyed és kiesik a játékból
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Tapasztalatot cserélünk, tetszett-e a játék, hogy érezték magukat, majd megköszönöm a játékot.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Akár tantárgyakba illesztetten is lehet játszani, idegen nyelvű szavakkal, tantárgyakhoz kapcsolódó szabályok ismertetésével
A játékvezető speciális feladatai: biztonságra kell figyelni
Egyéb/megjegyzés: A leírás során egy már ismert játékot változtattam meg, ill. a képzés során látott játékot kombináltam egy másik, interneten talált játékkal.
A játékot lejegyezte: Pusztai-Szép Hajnalka