JÁTÉKRA FEL!

Pusztai Krisztina: RETRÓ_HETTYEM_PITTY

  1. A játék neve, címe: RETRÓ_HETTYEM_PITTY
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségfejlesztés, kommunikáció, együttműködés, régi emléket felelevenítése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A „ fiatalok” figyelmét felhívtam arra, hogy a lány amikor az ülő fiú felé halad becsukott szemmel, nyújtsanak segítséget, nehogy a két szék közé zuhanjon, fogják meg a kétkezét és irányítsák. A székeket szorosan kell tenni egymás mellé
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek, szemtakaró
  12. Technikai igény: A játék Retró mivoltára nézve a felidézést Hofi Géza „ Tiszta őrültekháza” című paródiája adta/32.perc/, melyhez kivetítő, laptop, internet hozzáférés szükséges. / de akár le is tölthető/
  13. Az előkészítés feladatai: A székeket körbe rakni, kiválasztani csapatonként a „kislányt”.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az egész rendezvény elején közösen csapatot alkottak, csapat nevet és csatakiáltást találtak ki. Ezáltal alakultak a PITTY csapatok, hogy senki ne kerüljön össze a saját csapattársával. / fennáll a veszélye a segítségnek csapaton belül/
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A fiúk leülnek körben. A kiválasztott lány a kör közepébe áll és a szemét bekötjük. Ekkor a fiúk helyet cserélnek egymással. Így nem lehet irányított a leülés.
  17. A játék menete, játékszabályok: A körbe lerakott széken fiúk ülnek. Az egyik csapatból kiválasztott lány beáll a kör közepébe és bekötjük a szemét. A fiúk egy jelre helyet cserélnek és leülnek. A lány háttal „tolat” a körben ülő fiúk felé halad és valakinek az ölébe ül. A lány a hettyem szót mondja, amikor leül. A fiú elváltoztatott hangon a pitty-tyel felel neki. 3 próbálkozás van, hogy kitalálja kinek az ölébe ült.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden csapat kijelölt játékosa háromszor próbálkozott.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha elsőre sikerül kitalálni az ülő nevét a csapat 10 pontot kap, ha másodikra 9-et, harmadikra 8-at. Ha nem jár szerencsével nem kapnak pontot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A játéknak nagy sikere volt, hiszem a résztvevők közös Ifi klubba tartoztak és 30 év után ismét együtt játszhattak
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pusztai Krisztina