JÁTÉKRA FEL!

Puskásné Árgyelán Ildikó: Kincsvadászat

  1. A játék neve, címe: Kincsvadászat
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése, együttműködési képesség fejlesztése, energetizálás
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játéktér kijelölése, ne legyenek az útban tárgyak.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: karikák, labdák, kötél
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A kötelekből köröket formázunk, ezek lesznek a hajók. A karikákba tesszük a labdákat, ezek lesznek a kincsek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segíthetnek kirakni a karikákat, bele a labdákat, kihozhatják a köteleket is.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 2 fős csapatokat alakítunk. Kedves játékosok, ti lesztek a kincsvadászok!
  17. A játék menete, játékszabályok: A kötéllel bekerített terület lesz a játékosok hajója. A játékosok a kincsvadászok, akik a tengeren hajóznak. Természetesen minél több kincset, azaz kislabdát szeretnének gyűjteni. Kincset csak úgy lehet gyűjteni, ha a játékosok odaszaladnak a karikához. Egyszerre mindenki csak egy kincset hozhat el. Ha a játékvezető elkiáltja magát, hogy kalózok, akkor gyorsan párokba kell állni(annak a párja lesz, akivel egy hajóban van), meg kell fogni egymással szemben állva mindkét kezüket, és a kalózok elől el kell rejteniük a labdát úgy, hogy az álluk alá szorítják és így kell visszamenni a hajóra. Ha a játékvezető „cápát” kiált, akkor a labdát el kell dobni és menekülni kell vissza a hajóra. A következő körben fel kell venni az eldobott labdákat. Az a csapat győz, akinek a legtöbb kincset sikerül a hajójukra szállítani. További lehetőségek a játék nehezítésére: „apály” jelszóra guggolásban lehet csak folytatni a kincsek gyűjtését, „dagály” jelszóra csak lábujjhegyen folytatható a játék.
  18. A játék lezárása: Megszámoljuk, melyik csapat hány kincset szerzett, kihirdetjük a győztest.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztest kihirdetjük, megdicsérjük azokat, akik betartották a szabályokat. megbeszéljük, hogyan érezték magukat, amikor párban kellett folytatni a játékot vagy amikor el kellett dobniuk a labdát, pedig már közel jártak a hajóhoz.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egy csapatban lehet négy játékos is, akiknek párokat kell alakítaniuk. Lehet egymástól labdát rabolni, ha megérintik a másiknak a kezét.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy a játékosok a jelszavakra betartsák a szabályokat. A balesetek megelőzése érdekében figyelmeztetni a játékosokat, hogy ha eldobták a labdákat, a következő körben fel kell venniük.
  22. Egyéb/megjegyzés: A fényképeket és a videót e-mailben küldöm.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Puskásné Árgyelán Ildikó