JÁTÉKRA FEL!

Puskás Bajkó Annamária: Visíts malac!

  1. A játék neve, címe: Visíts malac!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők közti együttmükődést, egymást elfogadását segíti a játék.
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívjuk, hogy a székeket közel tegyék egymáshoz, hogy a bekötött szemű társuk ne tudjon a székek közé, a földre ülni. Vigyáznak arra is, hogy a lábukat ne nyújtsák ki a kör közepéhez, hogy a bekötött szemű társuk ne botoljon meg benne. A bekötött szemű játékost óvatosan forgassák meg!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek, sál
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Az osztálytermet úgy rendezzük be, hogy ott körbe tudjanak leülni székekre a játékosok.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok segíthetnek az osztályterem elrendezésébe. Körbe rakhatják a székeket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék egy már egymásnak ismerős közösségben játszódik, nem igényel különösebb megnyitást
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körbe rakott székeken ülnek. Egy játékos a kör közepén áll. Neki bekötjük a szemét, úgy hogy ne legyen kényelmetlen számára. A többiek óvatosan helyet cserélnek, így a bekötött szemű játékos nem tudja ki hol ül. Amikor mindenki elhelyezkedett akkor a bekötött szemű játékost megforgatjuk. Amikor megáll, valakinek az ölébe kell leüljön majd azt mondja: Visíts malac! Az a játékos akinek az ölébe leült ezután egyet visít, a bekötött szemű játékos pedig ki kell találja kinek a hangját hallotta. Ha kitalálta helyet cserélnek. Ha nem sikerült kitalálnia akkor őt forgatják meg újra.
  18. A játék lezárása: A játékvezető befolyásolhaja azt, hogy mindenki sorra kerüljön ha a bekötött szemű játékost háttal a még nem került sorra játékossal állítja meg. Nagy valószínűsséggel a bekötött szemű játékos ahogy megáll hátrafele lép óvatosan, hogy tudjon leülni valakinek az ölébe. Ha már mindenki sorra került befejezhetjük a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a játékosokat mert figyeltek egymásra – főleg a bekötött szemű játékosra. Megkérdezzük milyen érzés volt bekötött szemmel játszani, és milyen volt mikor az ölébe ültek. A játékosok elmondhatják milyen tapasztalatokat szereztek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Fejleszthetjük a versenyszellemet ha az a játékos aki nem tudta kitalálni ki visított megfigyelővé válik, vagyis a körön kívül kell állnia, nem vehet részt a játékban.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan kell figyelni a játékosok testi épségére. Mindegyik játékos szeretne a kör közepére kerülni, ha lehet adjunk erre lehetőséget, főleg ha kicsik a játékosok.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeim nagyon szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Puskás Bajkó Annamária, (puskasanci@yahoo.com)