A játék neve, címe: Hol volt, hol nem volt…
A játék pedagógiai célja: Közös játék öröme , közös tevékenység átélése, kreativitás, képzelőerő fejlesztése, kommunikációs képességek fejlesztése
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játék jellegéből adódóan a hirtelen, gyors mozdulatoknál felhívni a játékosok figyelmét, hogy figyeljenek a társaikra.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Plüssállatok
Az előkészítés feladatai: Helyszín biztosítása, hogy lehetőség legyen egy nagyobb kört alakítani
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérni őket, hogy hozzanak különböző plüssállatokat.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok körben állnak, a zöld manót, (vagy a fekete pulit), mint a mese főszereplőjét bemutatom nekik. Kiszökött Manóországból ( a kertből), hogy felfedezze a világot, közben rengeteg kalandot él át. Kalandjai közben találkozik más állatokkal is.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok feladata, hogy közösen írjanak egy mesét. A csoportvezető kezében van egy plüssállat /ebben a játékban egy zöld manó vagy egy fekete puli/ő lesz a mese főszereplője. A játékvezető a szokásos mesekezdéssel indítja a játékot, majd odadobja egy játékostársnak, akinek egy mondattal folytatnia kell a mesét. Ő továbbdobja egy társának, akinek egy mondattal szintén tovább kell szőnie a történetet.Cél, hogy izgalmas, fordulatokkal teli történet szülessen, nem nélkülözve a humoros elemeket sem. Gyorsan kell továbbírni a történetet, nincs idő sok gondolkodásra.
A játék lezárása: Érdemes a zárásnál a meséknél megszokott : …itt a vége, fuss el véle…! ) mondattal tudatni a többiekkel, hogy a játékos befejezettnek tekinti a mesét.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, a részvétel megköszönése, legfrappánsabb mesealakítás kiemelése, a plüssjáték odaajándékozása.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék nehezíthető,ha két ( esetleg még több) plüssjáték van a játékban, így párhuzamosan is mehet a két mese a két főszereplővel, de akár a két történet össze is fonódhat, ha mindkét plüssállat egy játékoshoz kerül.
A játékvezető speciális feladatai: Ha hozzá kerül a plüssállat, valami nem várt fordulattal irányítani a mese további menetét.
Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint vidám percekkel, sok nevetéssel járó játék.
A játékot lejegyezte: Pozsgainé Zöld Anette