JÁTÉKRA FEL!

Pótiné Fodor Andrea: Orr,fül,váll…..labda

  1. A játék neve, címe: Orr,fül,váll…..labda
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem,észlelés,percepció, koncentráció fejlesztése a játék célja.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Teremrendezés,asztalok eltolása , székek elpakolása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Labdák
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés, megfelelő számú labdák előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérem a gyerekeket, hogy akinek van kedve segítsen nekem a teremrendezésben. Elpakoljuk az asztalokat, székeket, hogy minél nagyobb hely legyen a játékhoz.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a gyerekeknek, hogy milyen játékot szeretnék velük játszani. Ismertetem a játék nevét, és felhívom a figyelmüket egymás testi épségének megóvására.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékot párosan játsszuk. Mindenki választ egy párt magának, majd szembe ülnek egymással két soros vonalban. A játékosok úgy helyezkednek el, hogy köztük kb.50cm hely maradjon erre a helyre teszünk egy labdát. A játékvezető utasításokat ad a játékosoknak, pl: fogd meg a füledet, fejedet, orrodat,válladat…stb.., egyre gyorsabban mondja az utasításokat de a játékvezető cselesen az utasítások közzé csempészi, hogy fogd meg a labdát, az nyer aki hamarabb reagál és elkapja a labdát és a magasba tartja, ezzel jelezve, hogy ő volt a gyorsabb. Aki nem kapta el a labdát az kiesik a játékból. Addig játsszuk ameddig egy játékos marad, ő a győztes.
  18. A játék lezárása: Kihirdetem a győztes nevét. Megköszönöm a játékosoknak a részvételt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem őket,hogy milyen ügyesen játszottak, megkérdezem, hogy jól érezték -e magukat. Mi tetszett nekik a játék során a legjobban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehetne állva is játszani, szembe állnának egymással kapnák az utasításokat pl: érintsd meg a térdedet, bokádat, mutató ujjadat….stb. középre a labda helyett lehetne tenni babzsákot vagy színes papírlapot, a játékvezető mondja az utasításokat és cselesen bemondaná, hogy állj a babzsákra, lapra, aki hamarabb reagál az nyer.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Legközelebb labda helyett inkább babzsákot fogok használni, mert sok esetben a gyerekek azzal voltak elfoglalva, hogy az elgurult labdát szedjék össze, ezzel nyújtva a játékidőt.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Pótiné Fodor Andrea