JÁTÉKRA FEL!

Pósa Soós Teodóra: Számkirály

  1. A játék neve, címe: Számkirály
  2. A játék pedagógiai célja: A szorzótábla emlékezetben való rögzítése játékosan.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyeljenek egymásra játék közben.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: asztal, székek, dobókocka, korona
  12. Technikai igény: asztal amin játszható a játék, székek amire leülnek a játékosok
  13. Az előkészítés feladatai: asztalok összetolása, székek körberakása, dobókockák szétosztása, korona elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A korona elkészítése közösen.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt a játékosok, ha nem ismerik egymást mutatkozzanak be. Egészséges versenyszellem kialakítása. Ki mennyire tudja a szorzótáblát?
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok asztalhoz ülnek, mindenki kap két gurítókockát. Addig kell gurítani még a két kockán levő szám szorzata nem lesz tizenkettő. A játékosok sorba gurítanak a kockákkal egymás után, miután megmondták az eredményt és valakinél 12 lesz az eredmény az egyik kockát a bal a másik kockát a jobb kéz felől ülő játékosnak adja és megkapja a számkirály koronát, majd nem játszik tovább. A két mellette ülő játékos ezek után már három kockával játszik. Amikor az egyiknél tizenkettő lesz az eredmény az két kockát továbbad a harmadikat megtartja és befejezi a játékot, majd megkapja a koronát. A korona mindig vándorol annak a fejére akinél tizenkettő lesz az eredmény. A játék akkor fejeződik be, amikor letelt a 30 perc. A győztes az akinél a legtöbbször volt a korona, ha több játékosnak egyforma pontja van, akkor sorsolással döntjük el ki lesz a győztes és viszi haza a koronát.
  18. A játék lezárása: 30 perc után a játék leállítása és a győztes kihirdetése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes megtapsolása és átnyújtani neki a koronát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Összegként bármelyik számmal ki lehet próbálni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Felügyelni a sorrendet ki, ki után következik a gurítással. Pontos eredményeket mondjanak a játékosok és a kockák útját követni , hogy ne történjen csalás.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pósa Soós Teodóra