JÁTÉKRA FEL!

Pongor Sándor Roland: 1,2,3,4 fogó

 

  • A játék neve, címe: 1,2,3,4 fogó
  • A játék pedagógiai célja: Játéktevékenység fejlesztése. A mozgás iránti pozitív érzelmi bázis formálása. A testi és lelki egészségért való személyes felelősség tudatosítása. A játéktevékenységben kialakuló döntéshelyzetek során a célszerű mozgásválasz megtalálása. Személyes és szociális kompetenciák továbbfejlesztése.
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívás, mivel a fogót figyelik egymást is figyeljék- összeütközhetnek-balesetveszély!
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: 4 darab jelölő bója 1 jelölő mez, vagy 5 darab jelölő mez.
  • Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  • Az előkészítés feladatai: Magyarázat, bóják vagy jelölő mez elhelyezése.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Magyarázat, bóják vagy jelölő mez elhelyezése.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Rávezető játék után (körfogó) kialakított körben fogó kijelölése- a menekülési terület kijelölése. Játék, játékszabályok elmagyarázása.
  • A játék menete, játékszabályok: A csoportok kézfogással arckört alakítanak. Mindegyik kör középpontjában törökülésben helyezkedik el a -fogó-. A köröktől meghatározott távolságra -kb. 15-20m-re- házakat jelölünk ki. A tanulók kézfogással a kör mentén menetelnek, és a következő számolással ingerlik a fogót: -1,2,3,4- A fogó egy ideig csendben ül, majd hirtelen felugrik, és valaki igyekszik megfogni. Ekkor a kör tagjai megfordulva igyekszenek a részükre kijelölt házba futni. Ha a fogó megfogott valakit, azzal helyet cserél. Győz az a tanuló, akit a játékidő alatt egyszer sem fogtak meg. A játék szabályai 1. A menekülő megérintése megfogásnak számít. 2. Csak a ház -on kívüli fogás érvényes. 3. Érvénytelen fogásnak minősül, ha a menekülő egyik lábával már a házba lépett.
  • A játék lezárása: A játéknak akkor van vége ha a fogó elkapott valakit, vagy a menekülök mind bemenekültek a kijelölt területre. Ha elkapott valakit csere és az lesz a fogó, ha nem akkor marad ő a fogó.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret minden menet után, magyarázat, illetve kiemelés pl.: Anna megdicsérlek mert figyeltél, testcsellel elmentél a fogó mellett.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tovább fejlesztve is játszottuk…. A számolás közben 2* 4-et számoltak addig meneteltek és utána indult a fogó. Játszottuk úgy, hogy számoltak és bármelyik számra besípoltam és akkor indult a fogó.
  • A játékvezető speciális feladatai: A terület kijelölése, magyarázat, felhívni a figyelmet a balesetveszélyre, a játék menetének levezénylése, fokozatosság betartása-variálás.
  • Egyéb/megjegyzés: A gyerekek szerették, élvezték a játékot.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Pongor Sándor Roland