JÁTÉKRA FEL!

Pomázi Erika

„Az indiánok törzsében van egy áruló, aki minden holdtöltekor információkat, és egy indián leányt ajándékoz az ellenségnek némi dohányért, és színes tollakért cserébe. Az indiánok varázslója kieszelte, hogyan jöhetne rá a törzs ki az áruló, anélkül, hogy varázserejét használná, és elfogyna a törzs összes lánya. Ami tudjuk, hatalmas probléma lehet. Amelyik indián harcos megoldja a rejtélyt, törzsfőnökké léphet elő, és madártollakkal, vagy drágakövekkel-kavicsokkal gazdagodik. ( Ezek a későbbi, más játékokban plusz életet jelenthetnek, vagy beválthatják valamilyen ajándékra, vagy a törzsfőnöki címért versenybe szállhatnak.) A fehér emberek gyújtószerszámából mindenki húzzon egy szálat úgy, hogy azt csak ő láthassa. Akinek a gyufájának megvan a feje, ő az áruló. Aki ezt húzza, nagyon jól kell magát álcáznia, nehogy idő előtt kitudódjon cselszövése. Térforma, testhelyzet: körben ,törökülés. Amikor reccsen egy ág( taps jel) valakinek a szemébe kell néznetek, a szemkontaktust tartani kell. Ha az áruló rákacsint valakire, az testhelyzetet vált pl.: lefekszik, nyújtott lábbal ül, előre borul megadóan, stb. , vagy hangos szóval jelzi: szolgád vagyok. Ha valaki észleli ki kacsintott a társára, a játék kezdetén kezébe fogott tollat v. kavicsot maga elé kell, hogy tegye. Az áruló igyekezzen rá kacsintani, mert ha 3 törzsi harcos előtt ott a toll, v. a kavics a játék megáll, s hármójuknak rá kell mutatnia az árulóra. Ha mindhárman ugyanarra mutatnak, megoldódott a rejtély, s jutalmat kapnak. De vigyázzatok, mert ha nem ugyanarra a személyre mutattok, mindannyian kiestek. A játék addig tart, míg három harcos kivételével mindenki szolgává válik, vagy amíg ki nem derül az áruló személye. Kezdjük egy próbajátékkal! Ami a játékvezetésben lényeges elem még, hogy az áruló nevét nem lehet kimondani.”

Pomázi Erika
Célcsoport: 10-14 év