JÁTÉKRA FEL!

Polgárné Tuboly Annamária Bernadett: Ismételd meg a mozdulatsort!

  1. A játék neve, címe: Ismételd meg a mozdulatsort!
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció, memóriafejlesztés, a játék öröme.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék előtt az osztályteremben található padokat és székeket félrepakoljuk, hogy legyen elegendő hely az oszlopban történő felálláshoz és a játékban szereplő mozdulatsor elmutogatásához. Felhívom a játékosok figyelmét, hogy helyzetváltoztatáskor és mutogatás közben figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, hogy ott egy oszlopban állva, biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Különösebb előkészítést a Játék nem igényel. Így maximum a terem átrendezésében kérem a játékosok segítségét.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ebben a játékban nincs szükség egymás nevének ismeretére, így nem szükséges a bemutatkozás sem. Rögtön rátérhetek (mint Játékvezető) a játékszabályok ismertetésére.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egymásnak háttal egy oszlopban helyezkednek el, vagyis sorba állnak egymás mögé. Ugyanazt a mozdulatsort kell megismételnie mindenkinek, amit a mögötte álló játékostól lát, majd tovább kell adni ezt a mozdulatsort az előtte álló játékosnak lehetőleg hiba nélkül! Megfordulni csak akkor szabad, ha a mögöttünk álló játékos a vállunkat megveregeti, ezzel jelzi, hogy mi következünk, rajtunk van a sor.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, ha az oszlop végén lévő játékostól egészen az oszlop legelső emberéhez eljutott a mozdulatsor és ő is visszamutogatta azt a mozdulatsort az eredetileg kitaláló Játékosnak, azaz az oszlop végén álló, de legelső játékosnak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérem a Játékosokat, és megköszönöm a részvételüket. Megkérdezem hogyan érezték magukat a játék során, milyen tapasztalatokat szereztek…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet nehezíteni, ha a játékban résztvevő valamennyi játékos hozzátesz + 1 mozdulatot a már meglévő mozdulatsorhoz.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat és a játék menetét jól hallhatóan ismertetni, s egy próbajátékot is tartani, ezzel ellenőrizve, hogy minden játékos megértette-e a feladatot. Ha már jól megy a játék lehet nehezíteni az előző pontban leírtakkal.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Polgárné Tuboly Annamária Bernadett