JÁTÉKRA FEL!

Polgárné Tuboly Annamária Bernadett

„Van köztünk egy jó tündér – akit én kijelöltem közületek, ti pedig a gonosz boszorka által elvarázsolt jelenleg csúf élőlények vagytok. A jó tündér titkos küldetést hajt végre! Feladata az lesz, hogy visszaváltoztasson benneteket eredeti alakotokra, s bekerülhessetek Tündérországba, ahol minden szép, és mindenki jól érzi magát. A jó tündér tetszőleges sorrendben rákacsint majd a körben ülő személyekre, mindezt úgy kell megtennie, hogy a többiek ne jöjjenek rá, ki is a kacsintó. Ekkor akire a jó tündér rákacsintott, az székestől forduljon kifelé a körből! Ő máris Tündérországban érezheti magát, s visszaváltozott eredeti alakjára. A többi játékos célja természetesen lefülelni a kacsintót, vagyis ki kell találni a jó tündér személyét! Ha valakinek a játékosok közül sejtése van a kacsintó személyét illetően, azt oly módon jelezheti, hogy a játék elején általa húzott kártyalapját leteszi maga elé a földre. Ha már 3 játékosnak van lent a földön kártyalapja, akkor tapsra rá kell mutatni arra a játékosra, akire gyanakodtok. Ekkor a szabály értelmében többféle lehetőség is előfordulhat: 1., Ha mindhárman helyesen kitaláljátok a kacsintó személyét, akkor vége a játéknak. A többiek nyertek. S így is átváltoznak az elvarázsolt élőlények. 2., Ha nem ugyanarra a személyre mutattok mindhárman, akkor nekik hármuknak ki kell fordulniuk székestől a körből- Így ők tulajdonképpen bár a játékból kiesnek, de előbb érkeznek meg Tündérországba, mint a többiek. 3., Ha hárman ugyanarra a személyre mutattok, bár nem a kacsintóra, akkor a gyanúsított játékosnak kell kifelé fordulnia a körből. A játék addig folytatódik míg ki nem derül a kacsintó személye, vagy csak három résztvevő marad; mert akkor már az egyik közületek a kacsintó és hárman már nem tudtok rámutatni. Érthetőek a szabályok? Akkor megkérlek benneteket, hogy mindenki foglaljon helyet egy széken, melyet előzőleg már kör alakba kihelyeztünk! S kezdődjék a játék!”

Polgárné Tuboly Annamária Bernadett
Célcsoport: 5-9 év,10-14 év