JÁTÉKRA FEL!

Polgár Eszter: Házatlan kutya

  1. A játék neve, címe: Házatlan kutya
  2. A játék pedagógiai célja: Egymásra figyelés; nagy mozgások; szabálytudat fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyeljenek egymásra, amikor kiskutyákká változnak, és úgy is közlekednek.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Mennydörgést imitáló ritmushangszer, például: dob.
  12. Technikai igény: Nincs technikai igénye.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése, átszellőztetése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Helyszín berendezésében esetleges segítségnyújtás.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Kiskutyákká varázsollak benneteket. Sétálni fogtok a napsütésben, csontot keresgélve, de, ha beborul az ég, dörögni kezd, akkor gyertek a házamba, mert ott nem ázhattok meg.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyermekek a csoportban négykézláb haladva kutyaugatást utánozva közlekednek. Ha meghallják a dobszót, és a beborult az ég vezényszavakat, akkor be kell sietniük a házba, melyet egy gyermek vagy felnőtt tart feje fölött összekulcsolt kézzel.A kisütött a nap, kijelentésre elhagyják a házat, és haladhatnak tovább négy kézláb járással tovább.
  18. A játék lezárása: A résztvevők érdeklődésétől, fáradtsági szintjétől függően zárom le.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Pozitív megerősítést szem előtt tartva megdicsérem a gyermekeket, hogy ki miben volt ügyes, ezután közös megbeszélés részeként, aki szeretné elmondhatja, hogy tetszett-e neki a játék, és ha igen, akkor miért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1.Variáció: Párosával állnak a gyermekek, a pár egyik tagja lesz a kutyus, a pár másik tagja a ház. Ha beborul az ég, és jön a vihar, minden kutyus megkeresi a saját házát, vagyis minden gyerek a párját. Aztán szerepcsere. 2. Variáció: Aki utolsónak ér a házba, az a gyerek/páros kiesik.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok pontos, életkornak megfelelő ismertetése, a játék bemutatása, vagy bemutattatása. A játékosok biztonságának folyamatos figyelése, balesetvédelmi szabályok ismertetése a játék megkezdése előtt.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Polgár Eszter