JÁTÉKRA FEL!

Pokornyi István: Gyöngyhalász

  1. A játék neve, címe: Gyöngyhalász
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés fejlesztése, csapatszellem kialakítása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Székek, asztalok, kb. 10 db. üveggolyó, két tál, egy plüss-figura, egy nagyobb pénzérme.
  12. Technikai igény: Stopper, visszaszámláló.
  13. Az előkészítés feladatai: Székek elrendezése, csapatok kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Székek, asztalok elrendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet ismertetése. A gyöngyhalászok apály idején halásznak sikeresen. Most ti lesztek a gyöngyhalászok, az apály pedig 5 percig fog tartani. A két csapatnak 5 perc alatt kell annyi gyöngyöt összegyűjteni a amennyit csak tudnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapat az asztal két oldalán foglal helyet, egymás kezét fogva az asztal alatt, lehetőleg egyenlő létszámban. Az asztal egyik főjén a játékvezető áll, a másik végén a plüssfigurát helyettük el az asztalon úgy, hogy az utolsó játékosok könnyedén elérjék azt. A játékvezető felé eső két első játékos elé egy-egy üres tálkát teszünk, amibe a gyöngyöket (üveggolyókat) gyűjtik a csapatok. A gyöngyök gyűjtése a következő módon történik: A játékvezető felkéri a játékosokat, hogy fordítsák a fejüket a plüssfigura irányába, kivéve a két első játékost, aki a játékvezetőre figyel. A játékvezető feldobja a pénzérmét, ami ha fejre esik, a két első játékos olyan gyorsan megszorítja a szomszédja kezét, amilyen gyorsan csak képes. A kézszorítást gyorsan tovább kell adniuk, és amint a lánc elér az utolsó játékoshoz, annak gyorsan le kell vennie a figurát az asztalról. Amelyik csapat megszerzi a figurát, kap egy gyöngyöt a táljába. Ha írásra esik az érme, nem szabad elindítania a szorítás-láncot az első játékosoknak. Amelyik csapat mégis leveszi a figurát, az egy gyöngyöt szerez az ellenfél csapatának. Minden egyes pontszerzés után a gyerekek egy székkel arrébb ülnek, az elkapó játékosok így előre kerülnek. A játék akkor ér véget, amikor letelik az 5 perc és megszólal az ébresztő. Ekkor megszámolják az összegyűjtött gyöngyöket, és győztest hirdetnek.
  18. A játék lezárása: A játék lehet több fordulós, a forduló után lehet csapattagokat cserélni, illetve győztest hirdetni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli értékelés.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pokornyi István