JÁTÉKRA FEL!

Plochmann Mónika: Flúgos csibecsapat

  1. A játék neve, címe: Flúgos csibecsapat
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem koncentráció, tér-irány orientáció fejlesztés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő helyigény
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín kialakítása, szabályok ismertetése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékosok elhelyezkedését , szabályok ismertetését, megértését követően egy rövid bemutatást végeztem
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékot a flúgos pingvinek című játék mintájára alakítottam. A Part alatt, a part alatt…című dal dallamára a következőt éneklik a játékosok: A faluban, a tyúkólban, flúgos csibecsapat, flúgos csibecsapat. A dal végén a játékvezető mondja: Kiscsibék figyelem! Jobbra néz, balra néz, majd kérdezik: Róka? Van? A játékvezető válaszol: Ha a válasz-van- akkor a játékosok helyet cserélnek egymással, majd folytatódik a játék. Ha a válasz-nincs- akkor 1-1 mozdulat hozzáadásával folytatják a játékot. Ezek a mozdulatok a következők: jobb, majd bal kéz mozgatása hajlított karral, mintha szárny lenne. Jobb, vagy bal lábbal kapirgáló mozdulat imitálása. Fej előre mozgatása, mint ahogy csipegetnek a kiscsibék. A mozdulatokat a játékvezető mutatja (tetszés szerint változtatható a sorrend). A játékosoknak mindig ezeket a mozdulatokat kell utánozni.
  18. A játék lezárása: A játékot én azzal zártam, hogy Ez a csibecsapat nagyon ügyes volt, megmenekült a róka elől, így nyugodtan pihenhetnek a tyúkólban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Számomra pozitív élmény volt ez a játék, a gyerekek nagyon élvezték. A kitűzött pedagógiai célok teljesültek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amennyiben más állatot céloz meg a játék, az arra jellemző mozgásokkal, dallal, vagy versikével.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Különösen fontosnak tartottam a dinamikus játékvezetést, figyelembe véve, hogy valamennyi játékos BTMN -s, illetve különböző korosztályú volt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Köszönöm a tanfolyam során kapott segítséget, mint az elméleti, mint a gyakorlati ismereteket, és a bíztatást!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Plochmann Mónika