JÁTÉKRA FEL!

Pletenyikné Tóth Judit: Űrhajósok aszteroida mezőben.

A játék neve, címe: Űrhajósok aszteroida mezőben.

A játék pedagógiai célja: A test megmozgatása játékos formában, az örömteli mozgás biztosítása. A szabályok betartásával a gyerekek szabálytudatának erősítése.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Tornaszoba berendezése, a mozgásban akadályozó tárgyak elmozdítása, oldalra helyezése (padok, Greiszwald szekrény elhelyezése a terem szélére). Ablakok bukóra nyitása.

Résztvevők száma: 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Hullahopp karika.

Technikai igény: Nincs. Továbbfejlesztéshez CD lejátszó.

Az előkészítés feladatai: Tornaszoba szellőztetése, padok, Greiszwald szekrények oldalra helyezése. Hullahopp karikák előkészítése.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészített hullahopp karikák, játék kezdetén történő átadása.

A játék megnyitása, nyitánya: Megérkeztünk az űrhajóra, most mindenkit űrhajóssá varázsolok! Felvesszük az űrruhánkat és kimegyünk az Űrbe.

A játék menete, játékszabályok:Kiteszek hullahopp karikákat körben (eggyel kevesebbet, mint a résztvevők száma). Ezek az űrkabinok. Először lassú futással lebegünk az Űrben. Ha tapsolok, és kiáltok: jön az aszteroida, ekkor mindenki ugorjon be gyorsan egy mentőkabinba! Akinek nem sikerül –nem jut kabin-, azt eltalálta az aszteroida, kiesik. Amíg leül a padra, kiveszek egy vagy két hullahopp karikát. Második körben már lebegünk az űrben (páros lábon szökdelés). Addig folytatódik a játék, amíg egy valaki győz. Két, három kör lejátszása.

A játék lezárása: Mielőtt elhagyjuk az űrhajót, fújjuk ki magunkat. (Légző gyakorlat, esetleg relaxáció).

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Remélem jól éreztétek magatokat! Nagyon ügyesek voltatok. Gratulálok a győzteseknek. Megígérem legközelebb is játszunk még ilyen játékot!

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Napkitörés: Nem szabályos körben helyezem el a hullahopp karikákat, hanem szétszórtan a teremben: futkározás közben nem szabad rálépni, beleugrani, mert az esik ki a játékból. Az alap játékhoz hasonlóan egy vagy két karikát veszek ki.

A játékvezető speciális feladatai: Folyamatos figyelem a gyerekeket és rájuk szólok az ütközések elkerülésének érdekében. A szabályt be nem tartók figyelmeztetése.

Egyéb/megjegyzés: Mivel a csoportban SNI-s, autista, látássérült gyermekek is vannak, ezért a megfigyelésükre még nagyobb hangsúlyt fektetek a balesetek megelőzése érdekében. A vírushelyzet miatt, csoportunk létszáma 15 főre csökkent a 28-ból. Úgy gondolom, hogy ehhez a játékhoz ideális volt a résztvevők száma.

A játékot lejegyezte: Pletenyikné Tóth Judit