A játék neve, címe: Űrhajósok aszteroida mezőben.
A játék pedagógiai célja: A test megmozgatása játékos formában, az örömteli mozgás biztosítása. A szabályok betartásával a gyerekek szabálytudatának erősítése.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Tornaszoba berendezése, a mozgásban akadályozó tárgyak elmozdítása, oldalra helyezése (padok, Greiszwald szekrény elhelyezése a terem szélére). Ablakok bukóra nyitása.
Résztvevők száma: 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Hullahopp karika.
Technikai igény: Nincs. Továbbfejlesztéshez CD lejátszó.
Az előkészítés feladatai: Tornaszoba szellőztetése, padok, Greiszwald szekrények oldalra helyezése. Hullahopp karikák előkészítése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészített hullahopp karikák, játék kezdetén történő átadása.
A játék megnyitása, nyitánya: Megérkeztünk az űrhajóra, most mindenkit űrhajóssá varázsolok! Felvesszük az űrruhánkat és kimegyünk az Űrbe.
A játék menete, játékszabályok:Kiteszek hullahopp karikákat körben (eggyel kevesebbet, mint a résztvevők száma). Ezek az űrkabinok. Először lassú futással lebegünk az Űrben. Ha tapsolok, és kiáltok: jön az aszteroida, ekkor mindenki ugorjon be gyorsan egy mentőkabinba! Akinek nem sikerül –nem jut kabin-, azt eltalálta az aszteroida, kiesik. Amíg leül a padra, kiveszek egy vagy két hullahopp karikát. Második körben már lebegünk az űrben (páros lábon szökdelés). Addig folytatódik a játék, amíg egy valaki győz. Két, három kör lejátszása.
A játék lezárása: Mielőtt elhagyjuk az űrhajót, fújjuk ki magunkat. (Légző gyakorlat, esetleg relaxáció).
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Remélem jól éreztétek magatokat! Nagyon ügyesek voltatok. Gratulálok a győzteseknek. Megígérem legközelebb is játszunk még ilyen játékot!
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Napkitörés: Nem szabályos körben helyezem el a hullahopp karikákat, hanem szétszórtan a teremben: futkározás közben nem szabad rálépni, beleugrani, mert az esik ki a játékból. Az alap játékhoz hasonlóan egy vagy két karikát veszek ki.
A játékvezető speciális feladatai: Folyamatos figyelem a gyerekeket és rájuk szólok az ütközések elkerülésének érdekében. A szabályt be nem tartók figyelmeztetése.
Egyéb/megjegyzés: Mivel a csoportban SNI-s, autista, látássérült gyermekek is vannak, ezért a megfigyelésükre még nagyobb hangsúlyt fektetek a balesetek megelőzése érdekében. A vírushelyzet miatt, csoportunk létszáma 15 főre csökkent a 28-ból. Úgy gondolom, hogy ehhez a játékhoz ideális volt a résztvevők száma.
A játékot lejegyezte: Pletenyikné Tóth Judit