JÁTÉKRA FEL!

Pleszel Diána Diána

„Szempárbaj a sárkánnyal. Le kell győzni az elvarázsolt sárkányt a királyfiúknak szempárbajjal, hogy ne legyen övé a királylány. Vagy a királyfiúk győzik le egyszerre hárman rámutatással, vagy a sárkány győzi le a királyfiakat, kacsintással. A játék lehetséges pedagógiai célja: koncentráció fejlesztés Résztvevők száma (minimum – maximum): 10-30 Résztvevők életkora: 7+ Játékidő: 5-10 perc Az előkészítéshez szükséges idő kb.: kevesebb, mint 1 perc. Helyszín: bárhol Helyigény: kör A baleseti kockázat szintje: alacsony Szükséges játékeszköz(ök): kártya lapok Az előkészítés feladatai: A kártyapakliból vegyél ki annyi lapot, ahányan játszatok. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok közül válassz ki egy játékost, a sárkányt úgy, hogy a többiek ne tudják kit választottál. Ez megtörténhet pl. kártyalapok húzásával (aki a piros hármast húzza, az lesz a kiválasztott háromfejű sárkány). Aki nem a piros hármast húzza, az mind királyfi, aki a kornát húzza, az a királylány. A királylány lesüti a szemét mindíg ha ránéznek. A játék menete, játékszabályok: Kérd meg a játékosokat királyfiakat, az áll sárkányt és a királylányt, hogy üljenek körbe és folyamatosan keressék egymás tekintetét. Felváltva nézzék a királyfiak játékostársaik szemeit. Az nem baj, ha a játékostársa éppen akkor nem az ő szemébe néz. A kiválasztott áll sárkány játékos feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos királyfi vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott sárkány játékos rákacsintott az a királyfi kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó sárkány, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos királyfi sejti, hogy ki a kacsintó sárkány, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak, hogy ő a sárkány. Ha nem ugyanarra a sárkányra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a sárkány játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó sárkány). A játék lezárása: Ha a kiválasztott sárkány játékossal együtt már csak hárman maradtak a királyfiak játékban, plussz a királylány, akkor a kacsintó sárkány nyert.Övé, a sárkányé a királylány. Hiszen már nem lesz három királyfi résztvevő, aki gyanakodna. Ha pedig lefülelik a sárkányt , akkor a többi királyfi nyer, és övék a királylány.”

Pleszel Diána Diána
Célcsoport: 5-9