JÁTÉKRA FEL!

Pivarcsik Tünde: Kerítésfonás

  1. A játék neve, címe: Kerítésfonás
  2. A játék pedagógiai célja: A táborba érkező gyerekek és a tábori foglalkozásokat vezető tanár minél gyorsabban, játékosan tanulják meg egymás nevét. A játéknál éneklés is van, így ez előkészíti a játék utáni foglalkozásokat is.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék területe szabad legyen.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játék helyszínéről el kell pakolni, hogy kényelmesen körbe tudjunk állni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden gyerek menjen oda olyan társához akit még nem ismer és kérdezze meg a nevét.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körbe állunk. Játék előkészítése: rámutatok egy játékosra és kimondom a nevét. Majd ő mutat egy társára , nevén szólítja, majd ez a gyerek folytatja stb. KERETTÖRTÉNET: Bendegúz, a kis pásztorfiú egy meleg nyári napon kiterelte a báránykákat a legelőre. A báránykák békésen legelésztek, Bendegúz pedig az árnyékban leheveredett a fűbe, elővette furulyáját és szebbnél- szebb énekeket kezdett el játszani. Lassan kezdett beesteledni. Bendegúz megijedt, mert tudta , hogy állatkáit biztos helyre kell terelnie, olyan kerítéssel bekerített helyre ahonnan az éjszaka folyamán nem tudnak a báránykák elszéledni. Sürgette az idő! Ehhez segítségre volt szüksége. Elkezdett hangosan énekelni: Ki segít nekem kerítést fonni? Segít a , segít a , segít Jánoska !János meghallotta Bendegúz hívását, sietett is. Azonban ő is látta , hogy segítség nélkül ez nem fog menni. Az ének újabb segítséget hozott, majd még egy ,még egy szorgos kéz érkezett. Végül az egész kerítés befonódott. A báránykák biztonságban szundítottak a csillagos, nyári ég alatt.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körbe állunk, megfogjuk egymás kezét. Akinek a neve elhangzik: segít a , segít a segít XY, az a játékos keresztbe teszi a kezét és úgy fogja meg a mellette állók kezét. A kör egyre kisebb lesz. Akkor ér véget a játék, amikor minden játékos keresztbe tett kézzel áll.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget amikor minden játékosnak keresztben van a keze. Ez jelzi azt is, hogy minden gyereknek elhangzott a neve. KERETTÖRTÉNET ZÁRÁSA: A báránykák biztonságban vannak, hagyjuk őket aludni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat. Megkérdezem a gyerekeket, hogy sikerült e legalább két társuk nevét megjegyezniük.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha úgy érzem a gyerekeknek szükséges egymás nevét tanulgatni, akkor a kerítést kifonjuk. Ugyan az a játék menete , énekeljük : Ki segít nekem kerítést fonni ? Segít a , segít a , segít XY A gyerekek egyenként kifonják a kezüket. Kerettörténet: Lassan pirkadni kezdett. Bendegúz kinyitotta a szemét, segítséggel lassan kifonták a kerítést, hogy a báránykák friss , harmatos füvet tudjanak legelészni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha többször játsszuk ezt a játékot a gyerekek ne az előbbi alkalommal megnevezett társuk nevét mondják. Más játékostársukat nevezzék meg.
  22. Egyéb/megjegyzés: Megfelelő játék nem csak az egymás megismeréséhez, hanem a további foglalkozások hangi előkészítéséhez is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pivarcsik Tünde