JÁTÉKRA FEL!

Pintérné Rakonczai Zsófia Réka: Szerezd meg a bárányt!

  1. A játék neve, címe: Szerezd meg a bárányt!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevő gyerekek megmozgatása, felfrissítése, a történet előkészítése, csoport együttműködésének fejlesztése, felszabadult játékélmény nyújtása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az asztalok, székek elpakolása, cipők biztonságos helyre tevése, gyermekek figyelmének felhívása a balesetveszélyre (összeütköznek, fejelnek)
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: plüss bárány, fehér tábla, tábla marker, törlő, szigetelő szalag
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Az asztalok, székek, padok elpakolása, játéktéren kívül helyezése a gyerekek érkezése előtt. Szigetelő szalag felragasztása. Tábla előkészítése a hozzávaló kellékekkel együtt a gyerekek segítségével.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tábla előkészítése, szalag felragasztása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A Bibliában szereplő állatok keresése, történet, ige kapcsolása. Játékszabály ismertetése. Próbajáték játszása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek két csapatra osztjuk (lehet egy gyors játékkal, vagy a kiválasztott játékvezetők választanak társakat). A két csapat közé állok, a játéktér szélén, innen vezetem a játékot. A középre a szalagra helyezem a plüss bárányt. Csapattagok közösen kiosztják egymás között a megadott állatneveket. Beszámolok, és kimondom az állatnevet. Amikor ez elhangzik, a „nevét” halló két gyerek megpróbálja felkapni a plüsst (azé a pont, aki megszerezte), úgy hogy az ellenfél játékosa ne tudja őt megérinteni. Ha sikerül neki, az ellenfélé a pont. Ha kimondom, hogy bárány, bárki felkaphatja a plüsst, és bárki hozzáérhet a plüsst felkapóhoz.
  18. A játék lezárása: Egy Bibliai személyeket felelevenítő játék az eddig tanultak ismétlése céljából. Majd az aznapi történet elmesélése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, a foglalkozás legvégén pedig beszélgetés, ki hogyan érezte magát, mi tetszett neki legjobban, mi a legkevésbé, mit tanultak meg belőle…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet személynevekkel is játszani. Matematika órán számfeladatokkal is kombinálható. A gyermekek "nevei" az eredmények.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabály fokozatos ismertetése, kipróbálása, hogy biztosan megértették-e az utasítást (próbajáték). Ha igen, akkor lehet tovább lépni a következő szabály részletre. Ha már megy, akár közelebb is mehetnek egymáshoz, így gyorsabbnak és figyelmesebbnek kell lenniük. A játék közben figyelni kell a biztonságukra, és a balesetek elkerülésére. A lelkesedésük, figyelmük fenntartására. Bíztatni kell azokat, akiknek kevésbé megy a játék.
  22. Egyéb/megjegyzés: Lehet hogy már valaki ismeri a játékot más formában, erre figyelni kell a szabályok ismertetésénél.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/0B6rmFXo7eAliYjNKRnNfdktOc2M
  24. A Játékot lejegyezte: Pintérné Rakonczai Zsófia Rék