JÁTÉKRA FEL!

Pintérné Helt Mária: Darazsak és csőszök

  1. A játék neve, címe: Darazsak és csőszök
  2. A játék pedagógiai célja: Gyorsaságfejlesztő játék (térbeli orientáció és reakciógyorsaság fejlesztése). Az egyéni teljesítménnyel hozzájárulnak a csapat sikeréhez is ( szociális kapcsolat fejlesztése ).
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek egymás testi épségére, szabályok betartására. (pl: a már megszerzett "gyümölcsöt" más kezéből nem veheti ki, az elejtett "gyümölcsöt" azonban más is megszerezheti. )
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Szivacslabda, vagy összegyűrt újságpapír, vagy pingponglabda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A kellékek ( labdák, vagy újságpapír ) szétszórása a játékterületen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha összegyűrt újságpapírral játszunk, lehet a gyerekekkel előkészíteni, ráhangolva ezzel őket a játékra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekeket két egyenlő létszámú csoportra osztjuk. Szétszórunk a játékterületen a gyerekek létszámánál valamivel több "gyümölcsöt" (szivacslabdát, összegyűrt újságpapírt ). Az egyik csapat lesz a darazsak csapata, a másik a csőszöké.
  17. A játék menete, játékszabályok: A darazsak és a csőszök állnak egymással szemben. Köztük a talajon sok-sok gyümölcs található elszórva. Közösen mondják a következő verset:  „Édességet szimatolva,jön a darázs lopakodva. A gyümölcsöt megízleli, biztos édes, ha ő eszi!” A vers végéig senki nem nyúlhat a gyümölcsökhöz. Az utolsó szó elhangzása után mindenkinek annyi gyümölcsöt kell összegyűjtenie, amennyit csak tud. Amikor az összes gyümölcsöt összeszedték a gyerekek, akkor meg kell számolni, hogy a csőszök tudtak-e többet megőrizni, vagy a darazsak csentek-e el többet. Fontos, hogy a játék közben megszerzett gyümölcsöt egymás kezéből nem vehetik ki, de az elejtett gyümölcsöt más is megszerezheti. Érdemes több "kört" lejátszani és a végén pontok formájában összesíteni, hogy melyik csapat volt eredményesebb.
  18. A játék lezárása: A szerzett pontokat összeszámoljuk, az a csapat győz, amelyik több gyümölcsöt gyűjtött a játék során.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden lejátszott " kör" után értékelem, hogy pl.: Most a darazsak voltak ügyesebbek, mert több gyümölcsöt tudtak elcsenni! vagy: A csőszök voltak eredményesebbek, mert több gyümölcsöt megőriztek! A játék végén összesítjük a pontokat és győztest hirdetünk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Növelhetjük a gyümölcsök számát, illetve a gyerekek elvégezhetik a feladatot egy lábon ugrálva, esetleg pók vagy rákjárásban is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok betartására figyelni, illetve kisebb gyerekeknél a gyümölcsök megszámlálásának pontosságára és lejegyzésére ügyelni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pintérné Helt Mária