A játék neve, címe: Mi van a, mi van a …….bőröndömben?
A játék pedagógiai célja: Figyelem, következtetés, rendszerezés fejlesztése
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Bőrönd, amit a játékvezető a kerettörténet elmesélése során használ. Később átadja annak, aki következik a játékban.
Technikai igény: A játékosok állhatnak vagy ülhetnek is.
Az előkészítés feladatai: A székeket kör alakban elrendezni, hogy mindenki jól lássa a másikat és tudjanak kommunikálni, vagy kör alakban állni.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A bőrönd kidíszítése illetve a helyet nyári hangulatúvá varázsolni a játékban résztvevők segítségével.
A játék megnyitása, nyitánya: A tanár a következőket mondja: Úgy döntöttem elutazom, ezért fogtam a bőröndömet és beletettem naptejet, nadrágot és nagyítót.(n betűvel kezdődő tárgyakat) Mit vihettem még magammal? Dekorációnak a bőröndjét használja.
A játék menete, játékszabályok:A tanulóknak rá kell jönniük a szabályra, de még nem árulhatják el. Ezután beletesz a bőröndbe mindenki valamit. Ha az megfelelő, akkor azt válaszolja a tanár néni, hogy Igen, ezt magammal viszem,( a bőröndöt kinyitja-ez jelzi, hogy belerakja) ha nem a szabálynak megfelelő tárgyat mond a gyermek, akkor Ezt most nem viszem magammal, vagy Erre most nincs szükségem. ( a bőrönd zárva marad)Addig folytatódik a játék, míg mindenki betesz valamit a bőröndbe.
A játék lezárása: Meg kell mondani mi volt a szabály, mit vitt a tanár néni a nyaralásra. Aki a leggyorsabban felteszi a kezét és helyes választ mond, ő kezdi a következő játékot az utazásával, hozzá kerül a bőrönd is.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Akinek van kedve, megoszthatja velünk hova szeretne elutazni nyaralni, milyen dolgokat vinne magával. 1-5 skálán szeretném, értékeljék,hogy érezték magukat a játék során! Természetesen én is értékelem, nincs negatív értékelés!!!
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet, úgy is játszani, hogy a gyermek mindig megismétli az előtte elhangzott tárgyakat. Ezt kis létszámú csoportnál ajánlom.
Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot különösen a tanítási idő vége felé érdemes játszani, amikor már nehezen köthető le a figyelmük a tanórákon, nagyon várják már a nyári szünidőt. Sokat segíthet abban, hogy megtanulják, mit célszerű elcsomagolni az utazáskor.
A játékot lejegyezte: Pintér Viktória