A játék neve, címe: Bumm változatai
A játék pedagógiai célja: Közösség fejlesztés, egymás elfogadása. Gyorsaság, figyelem – fegyelem fejlesztése, ismeretbővítés, egymás nevének megismerése, szabálykövetés. A jobb és baloldaliság, gyakorlása.
A játék jellege: Csoport- vagy párképző
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nagy terület, /szőnyeg biztosítása játékhoz/ ha dobom, gurítom az eszközt, mondom, akihez gurítom a nevet is, ne legyen „ütközés” belőle.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: szőnyeg, labda, plüss
Technikai igény: fejben lévő tudás: oldaliság megléte
Az előkészítés feladatai: eszközök előkészítése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Motiválhatom Őket játékba hívó csoport énekünkkel: Gyertek gyerekek most ide, most ide, itt a játék öröme, öröme, gyertek velem játszani, játszani, egy jó nagyot mulatni, mulatni.
A játék megnyitása, nyitánya: A motiváló dalocska után elmondom,hogy ma,a Bumm nevű játékot fogjuk játszani,kicsit másképp .
A játék menete, játékszabályok:Először, az eredeti, Bumm játékot vezetem le. Álljatok körbe, én beállok a kör közepére. Gyerekek most azt fogjuk játszani, hogy én egy varázsló vagyok, és ha a kezemmel rámutatok valakire, az leguggol, a két mellette lévő kisgyerek szembefordul egymással és miközben ők is varázsló mozdulatot tesznek, kimondják egymás nevét. Próbáljuk meg! –próbajáték után, ha kell, még pontosítom a szabályt, ha nem kezdődhet a játék.
A játék lezárása: Egy pár perc után, megkérem őket, változtassanak helyet, majd érdeklődésüknek megfelelő ideig játszunk. kb. 5 -10 perc.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Menet közben folyamatosan nyomon követem a játékot, és szóbeli megerősítést is adok a sikeres megvalósításnál a gyerekeknek. A végén a csoportos és egyéni értékelést is megvalósítom. Megkérdezem tőlük,hogy tetszett a játék.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Körben állnak, akire rámutatok, leguggol, a két szomszéd összepacsizik felette. Körben állnak, dobom a labdát, mondom mellé a nevet is, a két mellette lévő leguggol. Miközben leguggol, mondhatnak: egy-egy színt, állatot, számot, napot, hónapot, bútort, foglalkozást, stb. Körben ülünk törökülésben, gurítom a labdát, aki elkapta, a mellette lévő két gyermek, fülfogással feláll, úgy hogy a kezét nem használhatja. Gurítom a labdát, aki elkapja , mond egy halandzsa szöveget.
A játékvezető speciális feladatai: A játék megértésének ellenőrzése, mivel SNI, BTMs gyermekek is vannak a csoportban.
Egyéb/megjegyzés: Ebbe a csoportba fél éve kerültem , sok óvónői csere után. A gyerekek között sok a sajátos nevelési igényű, illetve a beilleszkedési, magatartás problémás gyermek. Közösségi,együttműködési készségük nagyon alacsony szinten áll, ezért kell az egyszerű alapoktól kezdenem velük a játékok bevezetését.
A játékot lejegyezte: Pintér Szilvia