JÁTÉKRA FEL!

Pintér Anikó: „Kapj el, ha tudsz!”

  1. A játék neve, címe: „Kapj el, ha tudsz!”
  2. A játék pedagógiai célja: Csoportmunka, reflexek fejlesztése. Non-verbális kommunikáció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ügyelni kell, hogy biztonságos lábbelit viseljenek, ami nem csúszik. És elkapáskor ügyeljenek a társuk testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nem kell kellék.
  12. Technikai igény: Nincs technikai igény.
  13. Az előkészítés feladatai: Ha asztalok, székek vannak a teremben, akkor azokat el kell pakolni, hogy egy üres, játékra alkalmas játéktér alakuljon ki.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem előkészítésébe lehet bevonni őket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy gyors párkereső játékot játszani, hogy a játékhoz kialakuljanak a kezdő párok.
  17. A játék menete, játékszabályok: Páratlan számú játékos játszhatja. Párba állnak a részt vevők és két koncentrikus kört alkotnak, arccal a kör belseje felé. A külső körben állók hátratett kézzel állnak, fél méterrel a párjuk mögött és az előttük lévő játékos sarkát nézik, nem pillanthatnak fel. A pár nélkül maradt játékos a belső körben áll. Célja: a párszerzés. A belső körben állók pillantását elkapva, egyikükre rákacsint. Ő megpróbál átfutni a pár nélküli játékoshoz. Ezt a hátsó játékos megpróbálja megakadályozni, úgy, hogy elkapja szökni próbálót. Ha sikerül elszökni, akkor az új, egyedül maradó játékos próbál párt szerezni. Ha elkapta, akkor helyet cserélnek és a belső körös áll hátra.
  18. A játék lezárása: A játéknak, a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve a játékvezető vethet véget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játéknak győztese nincs. Köszönjük meg a részvételt, meg kell dicsérni a játékosokat. Megkérdezhetjük, hogy hogyan érezték magukat, mi tetszett nekik a legjobban a játék során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már összeszokottak a részt vevők, sokat játszották a játékot, akkor megkérhetjük a külső kör tagjait, hogy a szemüket is csukják be, hogy a többi érzékszervük segítségével észleljék a „szökést” és próbálják elkapni társukat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat folyamatosan pontosíthatjuk. Pl.: Hogy elkapásnak számít az is, ha csak megérinti, vagy csak a teljes elfogás számít. Döntőbíró szerepe egy-egy vitás esetben. A játékosok testi épségére fokozottan kell felügyelni.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint, szeretik ezt a játékot. Szívesen játszák.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pintér Anikó