JÁTÉKRA FEL!

Pillérné Fekete Andrea: Láthatatlan cserebere

  1. A játék neve, címe: Láthatatlan cserebere
  2. A játék pedagógiai célja: A játék során fejlődjön a gyerekek figyelemkoncentrációja, helyzetfelismerési-és döntési képessége, gyors gondolkodása,mozgáskoordinációja.Kényszerérzet nélkül gyakorolják a számokat, betűket.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a tanulók figyelmét, hogy a helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Szükség van egy kendőre és számkártyákra, vagy betűkártyákra.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Úgy rendezzük be a helységet, hogy kényelmesen ki tudjunk alakítani egy kört.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a gyerekekkel közösen elkészítjük a szám -és betűkártyákat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismertetem a tanulókkal a játékot és a játékszabályokat. A manók és a tündérek városát egy híd kötötte össze.A híd lábánál élt magányosan a gonosz boszorkány. Megirigyelte ,hogy a manók és a tündérek milyen boldogan járnak át egymás falujába.Ezért egy nap egyiküket vak óriássá változtatta,hogy őrizze a hidat, hogy soha többé ne találkozhassanak. A tündérek és a manók azonban találtak megoldást az átkelésre. Arra jutottak, hogyha elég ügyesek és csendesek ki tudják cselezni az óriást.A híd azonban keskeny volt ,ezért egyszerre csak ketten mehettek át rajta.Ha azonban az óriás egyiküket elkapta, akkor arra átszállt az átok és ő őrizte tovább a hidat.Ha viszont sikerrel jártak ,akkor boldogan játszottak együtt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. Én irányíthatok úgy, hogy beállok én is a körbe, vagy a körön kívül helyezkedem el.Egy tanulót beállítok a kör közepére,a többi gyermeknek pedig kiosztom a számokat.A kör közepén álló tanulónak bekötöm a szemét.Ezután két számot mondok és a hozzájuk tartozó tanulóknak helyet kell cserélniük, úgy hogy a középen álló ne kapja el őket. Ha valamelyiküket megérinti, akkor helyet cserélnek és átadják a számukat.A játék folytatódik tovább.
  18. A játék lezárása: A játék élményéért játszunk.Semmiféle következmény, versenyhelyzet nélkül.A játéknak én vetek véget,amikor úgy látom, hogy az érdeklődés lankad. A kerettörténet vége maga a játék vége,melyet így zárok le.Amikor éjfélt üt az óra a gonosz boszorkány átka megszűnik. A manók és a tündérek boldogan élhetnek tovább.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat és megköszönöm a részvételüket.Megkérdezem, hogy érezték magukat, mi tetszett nekik a legjobban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kezdetben két játékos cserél helyet. Később 4-re vagy akár 6 -ra is növelhetjük, az összes játékosok számától függően. A számokat később a középen álló tanuló is mondhatja.Beállíthatunk középre akár két tanulót is.Játszhatjuk a számokon kívül betűkkel, szavakkal is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat mindig pontosan kell elmondani.Figyelem , hogy minden tanuló szerepeljen .Megbizonyosodom arról, hogy mindenki megjegyezte a kapott számot.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/open?id=0BzM0z4Sj13RPRThpaEM3aVByQkE
  24. A Játékot lejegyezte: Pillérné Fekete Andrea