JÁTÉKRA FEL!

Pflugerné Tolnay Tímea: Kutya-macska barátság (a házfogó átalakítva)

  1. A játék neve, címe: Kutya-macska barátság (a házfogó átalakítva)
  2. A játék pedagógiai célja: A csoport felfrissítése, a figyelem fejlesztése, együttműködés fejlesztése (fiúk-lányok kapcsolatában)
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A terep sima legyen, akadálymentes, a párok legalább 1.5-2 m-re álljanak egymástól. Állj módszer: a sípszó az előre megbeszélt jel, amire meg kell állniuk.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: síp, számkártyák (párválasztáshoz)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A számkártyák elkészítése a fiúk-lányok számának megfelelően.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A számkártyák elkészítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma egy új játékot fogunk játszani, a címe: Kutya-macska barátság. Ebben a játékban bárki lehet kutya vagy macska is. A kutya haragszik a macskára, ezért megpróbálja elkapni. A szerepek időnként felcserélődnek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki válasszon magának egy párt! (Először önkéntes választás) Forduljatok a párotokkal szembe, rakjátok össze a kezeteket, így ti lesztek a ház, ahova a macska bemenekül a kutya elől. Egy páros (önként jelentkező, vagy kiszámolóval döntjük el, ki legyen az első páros) nem alakít házat, ők lesznek az első kutya és macska (fogó-menekülő). A macska menekül a kutya elől, futkos a házak között, bárhová beállhat, ha veszélyben érzi magát. Úgy kell beállnia, hogy az egyik játékosnak hátat fordít, onnantól ő lesz a macska. A kutyának már őt kell kergetnie. Ha elkapja, akkor szerepet cserélnek. Háromra indul a játék. (előtte kijelöljük az első párosból a fogót).
  18. A játék lezárása: Miután minden játékos volt kutya vagy macska és kifáradtak a futásban, befejezzük a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után megbeszéljük, hogy ki hányszor volt kutya illetve macska, és ki volt fogóként a legügyesebb. Megkérdezem, hogy érezték magukat játék közben, min változtatnának. Jutalmazás: piros ponttal, ötössel (ha testnevelés órán játszottunk).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A) 1-2 játék után új szabály: a macska nem állhat be kétszer ugyanabba a házba. B) Fiú-lány pár lehetséges csak, így ha fiú menekül, fiú helyére állhat csak be, lány pedig lány helyére. (Amennyiben a nemek aránya ezt lehetővé teszi.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok betartatása, balesetek megelőzése, szükség esetén a játék leállítása.
  22. Egyéb/megjegyzés: A párok kialakításánál (fiú-lány) párválasztó módszert alkalmazunk. Pl. minden lány és fiú kap egy-egy számot (egymásét nem tudják), vagy egy-egy állatos képet stb., ezután mindenki megkeresi az azonos számot, állatot stb., tehát a párját.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pflugerné Tolnay Tímea