JÁTÉKRA FEL!

Petrovits Zoltán Csabáné: Fejvesztve

  1. A játék neve, címe: Fejvesztve
  2. A játék pedagógiai célja: A csoport felfrissítése, együttműködésre való nevelés, egymás segítése, kapcsolat erősítése.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Tanterem átrendezése, balesetveszélyes tárgyak elpakolása, biztonságos játéktér kialakítása.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Általam elkészített bohócfej, melyet kartonpapírból vágtam ki és kiszíneztem, valamint egy kendő a szem bekötésére és csumiz a karton ragasztásához.
  12. Technikai igény: A bohócfej előzetes elkészítéséhez: karton, filctoll, ragasztó, olló, ceruza, ragasztógyurma.
  13. Az előkészítés feladatai: A bohócfej elkészítése, a tanterem átrendezése, tábla letörlése, szükséges eszközök előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem átrendezésében, a tábla letörlésében tudnak segíteni a gyerekek. A bohóc fejét is elkészíthetjük közösen a gyerekekkel, ezzel segítve a ráhangolódást a játékra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Most egy általam kitalált új játékot fogunk játszani, ami jó mókát ígér mindenkinek. A bohóc elment egy születésnapi bulira. Olyan jól érezte magát, hogy a nagy játékba azt sem tudja hová lett a feje. Segíts neki megtalálni és visszailleszteni a szerveket a megfelelő helyre!
  17. A játék menete, játékszabályok: Páros játék. Mindenki válasszon magának egy párt. Az egyik játékos szemét bekötjük, megforgatjuk. A másik játékos segít neki eljutni a tábláig, de hozzá nem lehet érni, csak szóban irányítani. Ha odaért a táblához, fel kell ragasztani a bohócfej egy hiányzó részét. Ekkor csere, a másik játékosnak kötjük be a szemét. Ezután egy új páros indul a játékban. Ha ügyesen dolgoztok együtt, a végén összeáll a bohóc feje. Lehet, hogy nagyon érdekes, absztrakt megoldás fog születni.
  18. A játék lezárása: Szerencsére a bohócfejnek minden részét sikerült visszailleszteni. Közös erővel a bohócunkat újjá varázsoltuk! Az együttes munkátok meghozta a gyümölcsét!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenki nagyon ügyes volt! A közös munka meghozta gyümölcsét, a bohóc visszakapta a fejét. Ti is kitalálhattok olyan képeket, amelyet közösen megrajzolunk, felvágunk és legközelebb azzal játsszuk le a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha akadályokat helyezünk ki a tanterembe, a vezető segítségével azokat is ki kell kerülni, hogy eljusson a táblához a játékos. Bármilyen nagy egységet részekre lehet szedni (ahány gyerek van) és azt építjük újra a táblán Pl: házat, autót, kutyát… Természetesen ebben az estben a kerettörténet is változni fog.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel nekem hallássérült osztályom van, a vizuális megsegítést pedig kizártam, a balesetek elkerülésére fokozottan kell ügyelnem. Az irányoknak sincsenek biztos tudatában a gyerekek, figyelni kell, nehogy a padnak ütközzenek. Sokszor viccesnek tartják, ha nekiütközik valaminek a társuk, vagy szándékosan rossz irányt mondanak egymásnak. Ébernek kell lenni, és figyelni kell a játék alatt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon tetszett a gyerekeknek a játék. Ha kevesebben vagyunk, csak a nagyobb testrészekre helyezzük a hangsúlyt: szem, orr, száj, haj. Ha sokan játszunk több apró részletet is használhatunk pl.: szemöldök, szempilla, hajfürt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Petrovits Zoltán Csabáné