JÁTÉKRA FEL!

Petrovicsné Varga Viktória: Óriás amőba

  1. A játék neve, címe: Óriás amőba
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése, egymásra figyelés, fegyelmezett versengés, játék öröme
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Egyenletes talaj. Felhívni a figyelmet, ne ütközzenek össze, ne lépjenek a karikára.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 9 hulahoppkarika, 2×3 babzsák(két színű), 2 bólya
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Eszközök begyűjtése. Pálya megalkotása.(3×3-as játékmező a karikákból)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Babzsák varrása technika órán.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 2 csapat alkotása, játékszabály ismertetése, felhívni a figyelmet a veszélyekre, babzsákok kiosztása, próbajátékot érdemes játszani.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindkét csapat oszlopban sorakozik fel a rajtvonalat jelképező bólyájuk jobb oldalán. Minden játékos innen indul. Az első 3 gyerek kezében csapatonként azonos színű babzsák van. Kb. 6 m-re tőlük, velük szemben 3×3 hulahoppkarika a játékmező.Sípszóra az első játékosok futva elindulnak, elhelyezik a babzsákjukat az egyik karikában. Visszafutva pacsival indítják a csapattársukat, majd beállnak a sor végére. Cél: átlósan, vízszintesen vagy függőlegesen 3 azonos színű babzsákot helyezni egymás mellé, illetve megakadályozni a másik csapatnál az amőbaalkotást. Ha 3 lépésből nincs meg az amőba, a 4. játékos üres kézzel fut, és egy babzsákot áthelyez egy másik karikába.Azé a csapaté a pont, amelyik előbb kirakja az amőbát(a 3-as sort). Ha vonalra kerül a babzsák vagy kiugrik a karikából vissza kell mennie a játékosnak helyreigazítani. Ha egyszerre érkezik le két különböző színű babzsák ugyanarra a mezőre, akkor mindkettőt máshová kell tenni. Mi 5 pont megszerzéséig játszunk.
  18. A játék lezárása: Eredményhirdetés.Visszavágó.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Min múlt a győzelem? Mire lehetett volna jobban figyelni?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagyobb pályán, 12 karikával, 2×4 babzsákkal 4-es sort kell a alkotni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játéktér megépítése. Csapatalkotás. Szabályok betartatása. Eredményhirdetés, értékelés.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Petrovicsné Varga Viktória