JÁTÉKRA FEL!

Petrik Szilvia: Nevető nevek

  • A játék neve, címe: Nevető nevek
  • A játék pedagógiai célja: A reakcióképesség, a gyorsaság, a labdakezelés, a figyelem fejlesztése.
  • A játék jellege: Energetizáló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Röviden balesetvédelmi figyelmeztetés. Vigyázzunk magunk és társaink testi épségére! A fejek ne koccanjanak össze! Egymás kezére ne lépjünk rá!
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: Ladba vagy plüssfigura.
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai:
  • Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  • A játék megnyitása, nyitánya: Szabályismertetés.
  • A játék menete, játékszabályok: A játékosok választanak egy adogatót, aki az egy sorban álló fiúk-lányok elé áll kb. 3-4 méterre tőlük. Az adogató a többiek felé dobja a labdát vagy a plüssfigurát és közben mond egy nevet. Ha lánynevet mondott, akkor csak fiú kaphatja el a labdát, ha fiúnevet, akkor csak lány. Minden játékos aki téveszt, tehát fiúnév esetén fiú fogja meg a labdát vagy a plüssfigurát és fordítva, kiesik a játékból, kiáll a sorból. Ha az adogató fiúnevet mond és fiú felé dobja a labdát vagy a plüssfigurát, akkor hagyni kell leesni, mert ha elkapja, kiesik a játékból. Az a játékos a győztes, aki utoljára marad a játékban.
  • A játék lezárása: Az utoljára bent maradó játékos a győztes.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíteni lehet, hogy az is kieséssel járjon, ha valaki mozdul a labda felé. Tehát nem csak az esik ki, aki elkapja, hanem az is, aki el akarja kani.
  • A játékvezető speciális feladatai:
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Petrik Szilvia