„Egyszer volt, hol nem volt volt egyszer egy gonosz varázsló, aki meg akarta akadályozni, hogy a lovagok bejussanak a várba, s elnyerhessék a hercegnő kezét. A kérők a várba több helyen megpróbáltak bejutni, de amikor a gonosz varázsló szemébe néztek, s az rájuk kacsintott, azonnal kővé dermedtek. Csak egy bátor vitéznek sikerült a gonoszt kijátszania, lelepleznie. Legyél TE ez a bátor vitéz! A játék menetének ismertetése: 1. A varázsló kijelölése 2. A kiválasztott játékos feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott az „kővé dermed”, s kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman „kővé válnak”, kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha pedig ő a kacsintó, akkor a „varázsló” hátralép két lépést a körből, jelképezve ezzel, hogy szabad az út a hercegnőhöz. 3. A játék lezárása 4. Értékelés, feldolgozás.”
Pető-Budai Anita Bianka
Célcsoport: 5-9