JÁTÉKRA FEL!

Petneházy Lászlóné: CSOKIRA FEL!

  1. A játék neve, címe: CSOKIRA FEL!
  2. A játék pedagógiai célja: Kézügyesség fejlesztése, jobb oldal begyakorlása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy az evőeszközök átadásakor vigyázzanak egymásra.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 nagyméretű lapos tányér,1 kerekített végű kés, 1 villa, 1 tábla csokoládé, csomagolópapír, 1 baseballsapka, 1 dobókocka
  12. Technikai igény: 2 pad összetolva, székek
  13. Az előkészítés feladatai: A padok összetolása, a székeket köré elhelyezni. A táblás csokoládét az eredeti csomagolásán kívül még csomagolópapírral is becsomagolni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Minden játékos foglaljon helyet, majd ismertessük a játékszabályokat! Kerettörténet(mivel húsvét környékén játszottuk): a húsvéti nyúl 1 tábla csokoládét hagyott a terem ajtajánál, így ezen kell osztoznotok. A játék dönti el, hogy ki mennyit részesül belőle.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek. Az asztal közepére kihelyezzük a tányért, rajta a duplán becsomagolt csokival, mellé a kést és a villát. Kiválasztunk egy kezdőjátékost, fejére tesszük a sapkát és kezébe adjuk a dobókockát, ő dobhat elsőnek majd jobbra haladva adják tovább. Aki először dob hármast, az átveszi társa fejéről a sapkát, maga elé veszi a tányért és késsel-villával elkezdi kibontani a csokit. Közben a többiek tovább dobnak. Aki leejti, nem dobhat újra, hanem folytatja a következő. Aki hármast dob, az átveszi és felteszi a sapkát majd átveszi a csokit és az evőeszközöket is és folytatja tovább a bontást. Közben a többiek folyamatosan dobnak. Mindig a hármast dobó veheti el a kellékeket a sapkával kezdve. Amint kibontotta valaki a csokit, elkezdheti enni késsel-villával. Addig folytatódik a játék, amíg elfogy a tábla csoki.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor elfogy az egész tábla csoki. Kerettörténet: a húsvéti nyúl a szerencsére bízta a jutalmatok nagyságát, így kinek több, kinek kevesebb jutott belőle.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérjük meg a játékosokat, köszönjük meg a közreműködésüket, kérdezzük meg, hogy érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítésként 2 dobókockával összeadva kelljen hármat dobni vagy még egy ruhadarabot(pl. sálat, pulóvert) kelljen átvenni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni a fizikai biztonságukat(a kés miatt).
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Petneházy Lászlóné