JÁTÉKRA FEL!

Péterné Németh Beáta: Utánozás majomszokás avagy „Na ki a király?”

  1. A játék neve, címe: Utánozás majomszokás avagy „Na ki a király?”
  2. A játék pedagógiai célja: a figyelemkoncentráció, az együttműködés fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Különösebb előkészületet nem igényel, keressünk egy megfelelő helyszínt, ahol körben állva tudunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előzőleg, esetleg a majmok mozgásának megfigyelése kisfilmen
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt lehet ismertetni az alapszituációt: „Egy majomcsapatot fogunk eljátszani, ahol lesz egy majomkirály, akit mindenkinek utánozni kell, hiszen utánozás majomszokás. Tegyünk egy próbát! Most én leszek a majomkirály(nő). Utánozzátok azt, amit én, lehetőleg időeltérés nélkül.” Gyors váltásban a majmok mozgásához hasonló vagy egyéb utánozható mozdulatokat tesznek a játékosok.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak a játékvezetővel együtt. A játékban kijelölünk egy kis majmot, aki kimegy (félrevonul), hogy ne tudja, kit választunk majomkirálynak. Ha szólítjuk, visszajön, megpróbálja megfigyelni és kitalálni, kit utánoznak a többiek, ki a király. Két találgatási lehetőség van. Ha nem sikerül, új királyt választunk. A cél, hogy minél jobban félrevezessük azt a kis majmot, aki kiment.
  18. A játék lezárása: A játék élményéért játsszuk addig, amíg érdeklődőek a gyerekek, illetve a játékvezető vethet véget neki.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az a legjobb király, akit minél később vesz észre a megfigyelő kis majom. Az a legügyesebb megfigyelő, aki minél hamarabb észreveszi a királyt. A játékot megköszönjük, és megkérdezzük, hogy jól éreztéke magukat, milyen tapasztalatokat szereztek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha nem alsósokkal játsszák, akkor ne ez legyen a kerettörténet, és ne majmok legyenek a játékosok, mert az érzékenyebbek sértőnek találhatják.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Felhívni a figyelmet a gyors és észrevétlen mozdulatváltásokra, melyek lehetnek viccesek is, de nem sértőek.
  22. Egyéb/megjegyzés: A 4. osztályos tanulóimnak nagyon tetszett ez a játék. Nem akarták abbahagyni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Péterné Németh Beáta