JÁTÉKRA FEL!

Pesti Attila: Ország-Világ

A játék neve, címe: Ország-Világ

A játék pedagógiai célja: Koncentráció fejlesztése, új ismeretanyag elsajátítása vagy korábbi ismétlése

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Kis helyiségben kellett megoldani, így ügyelni kellett egymás és a terem épségére, de különös biztonsági intézkedést nem igényelt a feladat

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Papírfecnik vagy kisebb lapok, térkép, tábla a magyarázat egyértelműbbé tételéhez

Az előkészítés feladatai: Szabályok átvétele, ismerete, figyelem felhívása

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Országismeret, bemelegítésnek országok és vagy fővárosok, kontinensek elhelyezése, nyelvismeret, jellemzők összegyűjtése

A játék megnyitása, nyitánya: Csoportokra bontás, ráhangolás: ki milyen országot ismer, és miről röviden. Keretidő megadása,

A játék menete, játékszabályok:Keretidő megadása: 5-15 perc. Csoportbontás után papírfecniket oszt ki a játékvezető, amire minden nebulónak (játékosnak) fel kell írnia egy országot (lehet a kedvenc). Csoporton belül össze kell keverni a fecniket, majd a csoporttagok húznak egyet, úgy, hogy a többiek ne tudjanak róla. Ezt követően az első csoporttag kérdéseket tesznek fel az adott országot illetően, ahány csoporttag annyi kérdés. Ha nem találják ki az országot csoporton belül, tovább kell lépni a következő játékos országára és ugyanígy, viszont egy mínusz ponttal. Pontozás: ahány találat, annyi pont (per ország).

A játék lezárása: A győztes csoport időn belül megfejti az összes országot, megelőzve a többi csoportot, és bemutatják (egy csoporttag) a többieknek a megfejtésüket.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Pontozás mehet, és további játékok esetén pontgyűjtés, (tanórán a pontok beváltása akár jegyre), dicséret szóbeli, v írásbeli

A játékvezető speciális feladatai: Játék helyes és korrekt kivitelezése, figyelemmel kísérése, de kerülnie kell a direkt beavatkozást

A játékot lejegyezte: Pesti Attila