JÁTÉKRA FEL!

Peschákné Jánosi Ágnes Erzsébet: Rajzolós

  1. A játék neve, címe: Rajzolós
  2. A játék pedagógiai célja: Az alkalmazkodási készség, a felidézés , a figyelem-koncentráció, észlelés, érzékelés és a finommotorika fejlesztése. Mostanában beléptünk a kiskamasz korba, és nehezen figyelnek egymásra. Mindenki szerepelni szeretne. Az írásképük is sokat változott, kialakulóban van már az egyéni íráskép, de ez még most is fejlesztést igényel. Ne kapkodjanak, legyenek pontosak, hangolódjanak egymásra, segítsék egymást.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ha a gyerekek egymás mögött ill.egymás előtt ülnek, figyeljenek arra, hogy húzzák maguk alá a lábukat.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 4×4 cm-es papírlapok, rajta különböző ábrákkal.
  12. Technikai igény: Nincs szükség a papírlapokon kívül másra.
  13. Az előkészítés feladatai: Ábrák megrajzolása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha eljátszottuk a játékot, azután ők is rajzolhatnak képeket, ábrákat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a kerettörténetet: A mai napon azt szeretném, ha megmutatnátok egymásnak milyen pontosan, és szépen tudtok rajzolni.Lesz benne egy kis csalafintaság is! Válasszatok egy párt magatoknak és helyezkedjetek el két körben.A belső körben lévő gyerekek háttal legyenek a párjuknak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek párt választanak és leülnek körben törökülésben úgy, hogy 2 kört alakítanak ki. A belső körben ülő játékos háttal ül a párjának.A játékvezető ( jelen esetben én) körbeviszi a külső körön ülőknek a megrajzolt, lefordított ábrákat. Ők húznak egyet, s miután megnézték arra kérem őket, hogy 1x pontosan rajzolják le a párjuk hátára. Beszélni nem lehet. Ha elkészült annyit mondhat, hogy „KÉSZ”. Ekkor a játékos rákérdez a rajzra. Ha kitalálja, cserélnek. Ő húz ábrát, és ő rajzol. Ha nem, megint próbálkoznak. Három lehetőségük van, azután „Szabad a gazda!”, és csere.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha lejárt az időnk, ill. ha minden gyereknek volt sikeres találgatása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, hogy csöndben, egymásra figyelve játszottak, rajzoltak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés lehet, hogy a két csoportot egymás mögé ültetjük 2 oszlopban. Az utolsó húz egy lapot, és a rajta lévő ábrát rárajzolja az előtte ülő hátára.Amikor azt mondja, KÉSZ, ő továbbrajzolja az előtte ülőére…és ez így megy tovább a végéig. Az utolsó játékos kap egy lapot s neki oda kell lerajzonia a gondolt ábrát.Nagy mulatságra ad okot a végeredmény!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Irányítani a játék menetét. Figyelmeztetni őket arra, hogy ne siessenek, határozott mozdulatokkal rajzoljanak! Legyenek csöndben, ne zavarják egymást a koncentrációban.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az osztály elég nyüzsgős mostanában.Szeretném ha több figyelmet szentelnének egymásnak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Peschákné Jánosi Ágnes Erzsébet