JÁTÉKRA FEL!

Perlaki Andrea: Keresztből egyenesbe – újragondolva

  1. A játék neve, címe: Keresztből egyenesbe – újragondolva
  2. A játék pedagógiai célja: A játék során fejleszthető a megfigyelési készség, a tárgyi tudás bevésése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: labda, bár nem fontos
  12. Technikai igény: székek
  13. Az előkészítés feladatai: a helyszín berendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki hozhatja a saját székét, kereshet magának helyet a körben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körbe ülnek a játékosok. Ki kell jelölni egy játékost, aki a hunyó lesz. Ő kiáll a körből, kirakja a székét is.
  17. A játék menete, játékszabályok: A hunyó kimegy vagy félrevonul a lehetőségek függvényében. A többiek megegyeznek egy témában, amit két egymással ellentétes altémára lehet osztani. pl. Kicsiknél: páros –páratlan számok, magánhangzók – mássalhangzók, házi állatok – vadon élő állatok… Nagyobbaknál: igekötős igék – nem igekötős igék, budai – pesti nevezetességek, fémes elemek – nem fémes elemek, őskor jellemzői – ókor jellemzői… Megegyeznek, hogy aki keresztbe teszi a lábát, ő az egyik csoportból mond kifejezéseket, akinek egymás mellett van a lába, ő a másik csoportból. Behívják a hunyót. Egy játékos megkapja a labdát, amit átad valakinek, miközben kimond egy szót a saját csoportjából, s kimond egy szót annak a csoportjából is, akinek küldi a labdát. (Ha labda nélkül játszunk, rámutatással is ki lehet választani a következő játékost.) pl. keresztben van a láb: páros szám, olyannak, akinek egymás mellett van a lába: páratlan szám: pl. 6- ból 9- be. egymás mellett van a láb: páratlan szám, olyannak, akinek keresztben van a lába: páros szám: pl. 9- ből 12- be. És így tovább,a míg a hunyó rá nem jön a szabályra.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor a hunyó felismeri a szabályt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli jutalmazás az ügyes kitalálónak ugyanúgy, mint a játékosoknak, akik helyes kifejezéseket mondtak az adott témához.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Számos témában lehet játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék kezdete előtt (főleg a kicsiknél) meg kell győződni róla, hogy mindenki tisztában van a témakör tartalmával, tud példát mondani.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Perlaki Andrea